איטום קירות חיצוניים עם סילוקסן

איטום קירות חיצוניים עם סילוקסן

סילוקסן הוא חומר איטום שקוף שמהווה את אחת האופציות הנפוצות עבור איטום קירות חוץ. היתרון העיקרי שלו הוא רמת האטימות הגבוהה כנגד רטיבות (שעלולה לגרום לנזקים חמורים אם היא חודרת את הקיר החיצוני ועוברת דרכו אל פנים הבית), וניתן להשתמש בו דרך התזה (עם מדחס בלחץ נמוך) או באמצעות מריחתו על הקיר עם מברשת.

באילו מקרים סילוקסן אינו מתאים?

חשוב להדגיש כי ישנם מקרים שבהם איטום קירות חיצוניים בעזרת סילוקסן אינו אפשרי.

הסיבה לכך היא שסילוקסן מונע ספיגה, ועל כן אי אפשר למרוח או להתיז אותו על קיר שמחופה בחומר לא סופג – למשל קרמיקה, שפריץ אקרילי, פסיפס וכו'.

איזה קירות כדאי לאטום עם סילוקסן?

עבור קירות אבן מכל הסוגים כולל שיש, קירות שמחופים בשפריץ צמנטי או שליכט מינרלי וכן קירות בטון חשוף או כאלה שיש עליהם שכבת טיח, איטום עם סילוקסן הוא האופציה המומלצת, כאמור בזכות יכולת האיטום הגבוהה של חומר זה.

הכנת הקיר לאיטום

לפני כל איטום של קיר חיצוני עם סילוקסן חשוב מאוד להכין אותו לכך.

ההכנה כוללת תיקוני טיח (או שפריץ), איטום סדקים ושטיפת אבק. לאחר מכן יש להמתין עד שהקיר יתייבש לגמרי, שכן התזה על קיר לח עלולה להוביל להיווצרות כתמים מכוערים. בנוסף מומלץ בחום שלא לבצע איטום של קיר חיצוני אם בהמשך היום צפוי גשם.

כיצד מתבצע האיטום?

איטום קירות חיצוניים בעזרת סילוקסן יש לבצע מלמטה למעלה, תוך הקפדה על שכבה רציפה אחת.

חשוב לוודא כי החומר נספג היטב בקיר – עד שהוא נוזל כלפי מטה. בהקשר זה כדאי לציין כי הכמות הדרושה משתנה בהתאם לסוג הקיר: בטון למשל סופג פחות מטיח, ואילו איטום קירות חיצוניים מחופים בשפריץ צמנטי בעל עובי משמעותי מחייב כמות גדולה יחסית של סילוקסן.

דגשים נוספים לקראת איטום קירות חיצוניים

איטום קירות חוץ בעזרת סילוקסן עלול להמיס זפת או יריעות ביטומניות – יש להיזהר מריסוס חומר זה בקרבת אותן יריעות או ליד זפת.

כמו כן כדאי לוודא שאין מתחת לקיר החיצוני כלי רכב שעלולים להתלכלך מהריסוס של הסילוקסן.