איך להבטיח שחוזה מכירת דירה יהיה מושלם?

איך להבטיח שחוזה מכירת דירה יהיה מושלם?

כאשר מדובר במכירת דירה, מדובר בתהליך בו שני הצדדים חוששים לצאת לא מרוצים באופן כלשהו. במידה ואתם מעמידים למכירה את דירתכם, או במידה שאתם מעוניינים לרכוש דירה כלשהי, כדאי מאוד שבמידה ותמצאו קונה פוטנציאלי או במידה ואתם מוצאים דירה פוטנציאלית, לערוך הסכם ותהליך טרום הסכם בליווי עורך דין המומחה בתחום מקרקעין ובמיסוי מקרקעין. הבחירה בעורך דין מקצועי בתחומים הללו, תבטיח לכם לבדוק את כל מה שרלוונטי על הנכס שמצאתם, לנהל חוזה המכיל את כל מה שדרוש עבור רכישת או קניית הדירה בצורה הטובה ביותר וכמובן, נוכחותו של עורך הדין במעמד חתימת החוזה מבטיחה את הבטחות שני הצדדים לעמוד בכל מה שדורש החוזה מהם.

מה צריך לכלול בתוכו חוזה מכירה בכדי שהוא יהיה מושלם?

אם אתה שואל את עצמך איך להבטיח שחוזה מכירת דירה יהיה מושלם, כדאי שתדע שעוד בטרם עריכת החוזה, עורך הדין צריך לעשות חקר על הנכס אשר אתה עתיד לרכוש ולבדוק את כל מה שרלוונטי עבורך. יש לבדוק היכן הנכס רשום, האם הנכס שייך לאנשים המוכרים אותו או הם יורשיו, האם הוטלו הגבלות כלשהן על הנכס, האם הוא מעוקל או משועבד ועוד. כאשר אתה מוכר דירה יקרה, תוכל להיעזר גם בשמאי מקרקעין אשר יעריך באופן מדויק את שווי הדירה. אחר שעורך הדין בדק את כל מה שצריך לבדוק על הנכס, הוא יערוך את החוזה. החוזה אמור לכולל את הצגת שני הצדדים באופן המדויק ביותר, בדיקה לגבי האם החוזה בא לידי ביטוי במעמד החתימה או רק לאחר מילוי התחייבויות הן של הקונים והן של המוכרים, סעיף אשר מכיל את הצהרות של הקונים והמוכרים, אשר בהם באים לידי ביטוי האינטרסים של שני הצדדים. הצד הקונה דורש לדעת את כל מה שכולל הנכס, על יתרונותיו וחסרונותיו, בכדי שבמידה והוא יגלה פגם כלשהו או דבר כלשהו אשר לא הובא לידיעתו, הוא יוכל לדון על כך עם המוכרים ובמידת הצורך אף לתבוע אותם. ואילו המוכר, מקבל הצהרה של הקונים כי בדקו את הנכס ומצאו כי הוא טוב עבורם, למרות כל מה שיש בו. כמובן שלאחר סעיף זה, מגיע הסעיף המביא את כל הפרטים על מועד העברת הנכס אל הקונים,  מועד העברת המסכמים הרלוונטיים ועוד.

מדוע חשוב לבחור בעורך דין מקצועי לענייני מקרקעין ומיסוי מקרקעין?

כאשר מדובר בחוזה מכירת או קניית דירה, ליווי וייעוץ של עורך דין יסייע לכם בעזרת כל הבדיקות הנדרשות בטרם נערך החוזה, לערוך את החוזה אשר  יפעל למען האינטרסים שלכם ברמה הטובה ביותר, מבלי שיפגעו או ירמו אתכם באופן כלשהו. חשוב מאוד לבחור עורך דין אשר מעניק את שירותיו הרבה מעבר לנוכחות במעמד חתימת ההסכם.

רק על ידי הבחירה בעורך דין מקצועי בתחומים הללו, תוכלו להיות רגועים כאשר אתם חותמים על חוזה מכירת או קניית נכס.

אולי יעניינו אתכם גם המאמרים הבאים:
רכישת דירה – הלוואה או משכנתא
קניית דירה מקבלן – 10 טיפים חשובים