חנויות ומשרדים להשכרה בת"א – למצוא לבד או לפנות לתיווך

חנויות ומשרדים להשכרה בת"א – למצוא לבד או לפנות לתיווך

מחירי הנדל"ן במדינת ישראל בכלל ובתל אביב בפרט נמצאים בתהליך מתמיד של עלייה בשנים האחרונות. לאחרונה מתברר שהתהליך הזה משפיע על הפעילות העסקית של עסקים המתנהלים במבנים שכורים, בעיקר כיון ששכר הדירה ממשיך לטפס. בעלי עסקים רבים מחפשים, כתוצאה מכך\ מקומות חדשים. השאלה העומדת למבחן היא מהי הדרך הנכונה למציאת משרדים להשכרה בתל אביב, האם כדאי לחפש לבד ומה היתרון בהסתייעות בשירותיו הטובים של מתווך?

חיפוש מקום להשכרה באופן עצמאי לא מה שחשבתם

עסק המחפש מקום חדש ניצב בפני כמה בעיות: ראשית – מרחב התמרון שלו הוא קטן. העסק איננו יכול להתרחק מהלקוחות שלו, בעיקר אם מדובר בעסק מקומי (מרכול, חנות בגדים). הלקוחות הם הנכס היקר ביותר שלו ומעבר למקום מרוחק מאלץ אותו למעשה להתחיל את תהליך מציאת הלקוחות מההתחלה.

שנית, בעלי נכסים רבים נרתעים מלהשכיר מקום לעסק חדש ובלתי מוכר יחסית. מי שמגיע לבדו עלול שלא לזכות בעסקה, רק מפאת החשש של בעל המבנה. אם לבעל העסק מצטרף מתווך מוכר בסביבה, הדבר מעורר ביטחון רב יותר ופותח אפשרות ריאלית לניהול מו"מ.

שלישית, בחלק ניכר מהמקרים הדרישות של המשכיר גבוהות הרבה יותר ממה שבעל העסק מוכן לשלם. בקטע הזה נכנס המתווך לתמונה ומוצא פתרונות יצירתיים לבעיות שאחרת היו יכולות להכשיל את העסקה.

חיפוש משרדים להשכרה מענה מדויק לצרכים

גם חיפוש משרד להשכרה איננו עניין קל. גם במקרה הזה מתקיים התנאי של שמירה על הלקוחות, אם כי לא תמיד באותה רמת חשיבות כמו בחנות או בית מרקחת שכונתי. עם זאת יש בעיות אחרות – התאמת המשרד לצרכי הלקוח, נוחות הגישה אליו ורמת השירותים הניתנים במקום – משמע ניקיון, תחזוקה ואסתטיקה.

גם השכרת משרד כדאי לבצע בסיוע של מתווך. מעבר לסיבות שצוינו לעיל ניתן למנות גם את הנוחות כחלק מהיתרונות של מתווך. ראשית, ניתן להגדיר למתווך את הדרישות ולהניח לו להציג בפני הלקוח רק את האפשרויות המועדפות. שנית, מתווך אמין ואיכותי יסייע גם בקביעת מחיר הוגן עבור הנכס המושכר.

חיסכון בזמן ובמזומן

הסתייעות במתווך חוסכת, כאמור, זמן רב לבעל העסק. הזמן שהיה צריך להיות מושקע בחיפוש חנויות להשכרה ובמשא ומתן עקר עם בעלי נכס עקשנים יכול להיות מושקע בהמשך הפעלה תקינה של העסק ויצירת רווחים. רק כאשר נמצא נכס מתאים להשכרה נוצר קשר עם המשכיר ומתבצעת עסקה.

המתווך הוא למעשה הנציג של שוכר הגירה כלפי המשכירים. האינטרס שלו ברור – מי שנהנה מהשירותים שלו עשוי להיות אדם מקושר ומוכר ולהביא אליו לקוחות חדשים. גם בלקוח עצמו, אם יזדקק לשירותי תיווך בעתיד, יפנה למתווך שהניסיון איתו הוא הטוב היותר. פנייה למתווך איננה טעות וודאי שההשקעה בה איננה מיותרת. נהפוך הוא – מומלץ לפנות בכל מקרה למתווך.