סגנונות המטבחים הנפוצים בישראל

סגנונות המטבחים הנפוצים בישראל

כאשר אנחנו מדברים על עיצובים וסגנונות של מטבחים במדינה, לרוב נמצא שני סוגים עיקריים: הכפרי והמודרני. לפעמים נוכל לשמוע ביטויים כמו מטבח טוסקני או מקבילו האנגלי, אך בסופו של דבר כאן בישראל כל המטבחים בנויים בצורה דומה אשר שואבת השראה מהמון מדינות ברחבי העולם. בכתבה הבאה נסקר בקצרה את הסגנונות הנפוצים ביותר של המטבחים בארץ.

מטבח כפרי

למטבח הכפרי המפורסם נוכל למצוא שני גרסאות שונות – הקלאסי והשיק.

את המטבח הכפרי הקלאסי נוכל לזהות לפי השימוש הרב בעץ מלא, צבעי אדמה חמים, שילוב מינימלי של כרום וניקל, אבנים ואפילו לבנים חשופות. הסגנון הקלאסי משדר אווירה מאוד חמה ונעימה אשר מתאימה במיוחד לבתי קרקע ולמשפחות עם ילדים.

השימוש הרב בעץ יפה בסגנון העיצוב הכפרי קלאסי יתן הרגשה של החיים השקטים בכפר אירופאי פסטורלי, ויעניק חמימות אשר תוכל להשתלב בצורה מעולה עם שאר חלקי הבית במידה והם עוצבו בצורה דומה.

את המטבח הכפרי בסגנון שיק נוכל לזהות לפי קווים ישרים ועדינות, לעומת ההרגשה המחוספסת של הקלאסי. לרוב יאופיין בצבעי שמנת או צבעי עץ בהירים למדי. כאן נוכל לראות עיטורים עדינים אשר ישרו אווירה אותנטית. גם בדומה לקלאסי, גם בסגנון הזה תוכלו להוסיף שולחן אוכל גדול או אי לבישול בצורה מחמיאה. תוכלו להשתמש במוצרים בעיצוב רטרו אשר יתאימו לעיצוב כמו כפפה.

מודרני

גם כאן נוכל לראות חלוקה לשני סגנונות עיקריים – הקלאסי והאורבני.

את המטבח המודרני הקלאסי נוכל לזהות לפי קווים ישרים ועדינים מאוד עם מאפיינים מינימליסטיים. גם בסגנון הזה ישנו שימוש נרחב למדי בעץ, אך הוא לא ירגיש כמו הנושא המרכזי.

הקווים הנקיים יעניקו הרגשה מאוד פרקטית ונינוחה, כאשר הכל נמצא במקום המתאים ורוב הכלים נמצאים באחסון.

המטבח האורבני אשר משתמש ביותר חדשנות, מכניס שימוש רב בצבעי כרום וניקל לצד זכוכית ומתכות, ונועד לנצל כל ס"מ משטח המטבח הכולל.  לאחרונה אפשר לראות יותר ויותר מטבחים כאלו אשר מעוצבים בסגנון הייחודי הזה מעניקים במה לצמחי תבלין המספקים לנו מצרכים טריים ללא הצורך ללכת למכולת.

אלגנט

מטבחי האלגנט מאופיינים בסגנון יוקרתי אשר משלב זכוכיות, צבעי זהב וכסף ושילובים של שחור ולבן וגם עץ מלא ומרהיב. השימוש בספוטים וגופי תאורה קטנים מעניקים תחושה מיוחדת, אשר מתגברת בעת שימוש בקריסטלים שונים.

אם תהיה לכם את ההזדמנות לבקר בעשרה מטבחים חדשים בפעם הראשונה, האם אתם חושבים שתצליחו לנחש את הסגנון?