מה צריך לדעת לפני השכרת דירה בהרצליה

מה צריך לדעת לפני השכרת דירה בהרצליה

השכרת דירה בהרצליה היא חוויה כיפית. המיקום נפלא, ממש ליד הים, במקום אווירה נעימה, בתי קפה, מסעדות, חנויות יוקרתית, אנשים יפים, חופים מדהימים, מוזיקה נעימה בוקעת מכל כיוון…והכל נראה מושלם! אבל לעיתים החוויה יכולה להפוך לפחות נעימה, וזאת אם תשכרו דירה בהרצליה מפני לשים לב לפרטים חשובים, לחוזה שעלול להיות לא לטובתכם ,או שתשכרו דירה מבעל בית חטטן ומציק. אז מה צריך לדעת לפני השכרת דירה? הכל בהמשך.

כאשר אתם שוכרים דירה בהרצליה או בכל מקום בארץ חשוב שלפני שאתם רצים לחתום על חוזה הדירה, לשים לב על מה אתם חותמים ולמה אתם נכנסים.

שכירת דירה היא תהליך נפוץ בחייהם של רבים, אך גם רבים נפגעים ממנה, ולכן חשוב לשים לב לכמה פרטים:

ביקור בעל הבית – אופי בעל הבית ותכיפות הביקורים שלו בדירה חשוב מאד לשוכרי הדירה. בעלי דירות חוששים לשלמות דירתם, ובצדק, אך לעיתים הם נוטים להגזים ולהגיע לביקור בכל יום, ולכן חשוב ולנסות להבין היכן מתגורר בעל הבית, כמה פעמים הוא מגיע לאזור, ולעגן בחוזה את כניסתו למושכר. חשוב לדעת שמבחינת החוק בעל הבית יכול להגיע ולבקר בדירה מפעם לפעם לבדוק את הנכס, אך עליו לעשות זאת בתיאום עם השוכר, ולא לעיתים קרובות.

תשלומי שכר הדירה – נושא זה חייב להיות מעוגן בחוזה והוא חייב להיקבע בינכם ובין בעל הדירה עוד לפני חתימת החוזה. ההמלצה ברוב המקרים היא לבצע השוואת מחירים באזור לפני שאתם מסכימים למחיר הדירה, וזאת כדי לבדוק שהמחיר אינו יקר מידי, או אפילו זול מיד (מה שאומר שאולי משהו בדירה לא בסדר). בכל הנוגע לתשלומים, בדרך כלל בעל הדירה יבקש מראש תשלום כפול על החודש הראשון והאחרון. עם זאת לא כל שוכרי הדירות יכולים לעמוד בדרישות אלה, ויש כאלה שמבקשים מבעלי הדירות להתגמש. התשלומים החודשיים לעומת זאת נפרסים בדרך כלל על גבי 6 או 12 תשלומים בשנה.

בקשת ערבויות – אחת הבקשות בזמן חתימה על חוזה דירה בקרב בעלי דירה היא בקשת ערבות משוכרים. בקשה זאת אמנם הפכה לפחות פופולארית עם השנים, אך היא עדיין קיימת כחלק מבקשותיהם של בעלי דירה שמבקשים להגן על נכסיהם. משמעותה של ערבות היא סכום כסף שחייב שוכר הדירה לתת במקרים שלא עומד בהתחייבויות או בהפרת ההסכם בין בעל הדירה לשוכר. עם זאת חשוב להתעקש בחתימת החוזה כי הערבות תהיה תקפה רק בתנאים מסוימים, וכי בעל הדירה עליו למסור הודעה לשוכר לפני מימוש הערבות. לעיתים דורשים בעלי דירות גם ערבים שיחתמו ערבות בזמן חתימת חוזה הדירה.