כיצד להשקיע בחניות ושטחי חניה ולהפוך אותם לאטרקטיביים ובטוחים לשימוש?

כיצד להשקיע בחניות ושטחי חניה ולהפוך אותם לאטרקטיביים ובטוחים לשימוש?

חניון שניתן להשבחה כנדל"ן מניב ע"י התקנה של אביזרי בטיחותכאשר מחירי הדיור בישראל פשוט מטורפים ולא מפסיקים לעלות, הריבית אפסית אז אפיקי חיסכון הושקעה סולידיים בשקו ההון הפכו לבלתי קיימים ויוקר המחייה בישראל מקשה על עוד ועוד אנשים להבטיח לעצמם עתיד כלכלי חיובי יותר – צצים להם אפיקי השקעה חדשים ויצירתיים. אפיק השקעה חדש שכזה, וכזה שאינו פארסה כלל ועיקר אלא אפשרות אמיתית וריאלית הוא השקעה בחניות ושטחי חניה והשבחתם ע"י הפיכתם לאטרקטיביים ובטוחים לשימוש.

בתל אביב וערים נוספות באזורי הביקוש אנשים משקיעים בחניות ומייצרים תשואות מרשימות מאוד, בנוסף, יש תנועה מורגשת של משקיעים גדולים לרכישת חניונים וכמקור להשקעה פיננסית ויצירת תשואות משופרות על אפיקי נדל"ן אחרים.

הקונספט של השקעה בחניות ושטחי חניה

לצד מצוקת הדיור ההולכת וגוברת בשוק הישראלי – עם מחירים גבוהים שלא מפסיקים לעלות וביקוש שעולה פי כמה על ההיצע – גם מצוקת החניה גוברת. זה נכון בעיקר לתל אביב אך גם לערים נוספות באזורי הביקוש. התפיסה לפיה השקעה בנדל"ן לאנשים פרטיים היא רק באמצעות רכישת דירות להשקעה היא תפיסה מיושנת ובפועל לא נכונה, בטח לא במציאות מחירי הדיור בישראל. השקעה בחניה היא משמעותית נמוכה יותר לעומת השקעה בנדל"ן למגורים.

היבט נוסף המראה כי השקעה בחניות ושטחי חניות היא אטרקטיבית הוא הביצועים של נדל"ן מניב לעומת נדל"ן למגורים. דירות להשקעה מניבות למשקיעים תשואות חודשיות של 2%-3% במקרים רבים וכ-5%-6% במקרים הטובים. השקעה בנדל"ן מניב מניבה לפי נתונים 7%-10% בשנה, הבדלים ניכרים הבאים לידי ביטוי בהמון כסף והחזר מהיר יותר של ההשקעה.

הרעיון הוא כזה שאדם יכול לרכוש מקום חניה פרטי ובודד – בחניונים של בנייני משרדים, באזורי מגורים (תחת מגבלות ועם שיטות מסוימות שיש ליישם) וכיוצא באלו. בהמשך אותו רוכש של מקום חניה משכיר את המיקום לגורם כלשהו תמורת עלות חודשית. אפשרות נוספת היא השקעה בחניון ציבורי המוקם בקרבת איזורי הביקוש כגון שכונות צפופות או מרכזי מסחר. המדובר בהשקעה בנדל"ן מניב לכל דבר ועניין. התשואות המתקבלות לפי נתונים אמיתיים של משקיעים שבחרו בדרך זו הן אכן 7%-10% לשנה. ניתן להשכיר מיקום חניה בתל אביב בסכומים של 600-1000 שקל לחודש ובערים אחרות תמורת סכומים של כ-400-600 ש"ח. עסקאות של מקומות חניה בודדים נעשו בתל אביב סכומים של 100,000-150,000 שקל.

האם ניתן להשביח את הנכס? אמנם חניה היא רק חניה אולם ניתן להשביח את הנכס ולבדל אותו במספר דרכים, אחת מהן, היא ע"י התקנה של אביזרי בטיחות בדרכים אשר יהפכו את השימוש בחניה או בחניון לנוח ובטיחותי יותר. בהמשך המאמר ניגע באפשרויות הקיימות.

כאמור, באותו אופן בו מתקיימת השקעה בחניה יחידה, אך עם סכומי השקעה גדולים יותר, ניתן לרכוש חניונים ושטחי חניה גדולים יותר מאשר מקום בודד אחד ולהשכיר מקומות חניה או לתפעל את החניון ולגרוף תשואה שנתית נאה בהחלט.

להפוך את החניה לאטרקטיבית ובטיחותית ע"י התקנה של אביזרי בטיחות

אחרי שהסברנו את הקונספט של השקעה בחניות ושטחי חניה כאפיק השקעה פיננסי זמין ואטרקטיבי, נרד לפרטים ולדרך בה ניתן להשביח את הנכס ולהפוך את החניה או החניות שלכם לנכס אטרקטיבי ובטיחותי לשימוש. זה נכון בעיקר לחניונים או שטחי חניה העולים על מקום אחד, אך גם חניה בודדת אפשר לשדרג ולהעלות את המשיכה שלה ואת ערך השכירות שלה.

כך ניתן למשל להתקין במקום שומר חניה המוודא שרק אדם מורשה יחנה במקום, פסי האטה ומראות פנורמיות להגברת הנראות והבטיחות בשטח החניה, ומעצורי חניה להגברת נוחות השימוש. כמו כן ישנם מחסומים מסוגים שונים, צביעה מיוחדת וסימונים שונים לשדרוג החניה ושיפור השימושיות שלה.
אם זה לא מספיק, הפרדה בין חניות ע"י עמודים גמישים תמנע מהשכן שלכם לעשות לרכב החדש שקניתם את הדבר המרגיז ביותר שניתן לעשות; לפתוח דלת באופן אגרסיבי ולפגוע בדופן הרכב שלכם. ניתן לראות כאן http://www.testcar.co.il/?page_id=12 את רוב האפשרויות הקיימות בשוק להשבחת החניון או החניה ע"י התקנה של אביזרי בטיחות בהם.

הביקוש לחניות רק הולם ועולה, בעיקר במרכז, הקדימו את כולם והשקיעו בחכמה ועם הציוד הנכון בחניות ושטחי חניה והפיקו לעצמכם תשואות מכובדות!

Save