כך תבחרו דלפק שיש למטבח שיתאים לעיצוב הבית

כך תבחרו דלפק שיש למטבח שיתאים לעיצוב הבית

לא מעט מהבתים החדשים וכן בתים ישנים שעוברים שיפוץ עם הזמן, מעוצבים כשהמטבח הוא חדר פתוח אל הסלון, ללא קיר חוסם ותוחם, בזמן שכל מה שמפריד בין המטבח לסלון או לפינת האוכל זה דלפק שיש.

על פני דלפק זה ניתן להציב פתרונות אחסון שונים, קופסאות וצנצנות שונות, כמו כן על פני דלפק זה, נהוג להציב, לא פעם, צלחות וכוסות ובכך לאפשר לדיירי הבית או לאורחים, לשבת בניחותא ולאכול. לעיתים הדלפק משמש כמין תחליף לשולחן אוכל (בייחוד בבתים קטנים של רווקים או זוגות צעירים).

השאלה היא, כיצד בוחרים דלפק שיש למטבח, כזה שיתאים לעיצוב הבית מצד אחד ומצד שני, יהיה מותאם לצרכים הפרקטיים של דיירי הבית. סביר להניח שדלפק שיש לבד, לא יכול לשרת אותם, למרות שהוא יכול להוסיף לא מעט לעיצוב המבנה. לכן, רצוי לדעת כיצד להתאים את הדלפק לאלמנטים אחרים במבנה בכלל ובמטבח בפרט, הכוונה לארונות מטבח, משטחי שיש ועוד.

כיצד בוחרים דלפק שיש באופן כללי

דלפק שיש, מתחלק לשני חלקים, החלק העליון והחלק התחתון. החלק העליון שלו, כפי שניתן להבין, עשוי ממשטח שיש, בין אם זה שיש גרניט או שיש אחר. בדרך כלל זה יהיה שיש תואם למשטחי השיש שמוצבים במטבח עצמו, הן מבחינת האיכות והן מבחינת הצבע.

החלק התחתון של הדלפק, יכלול ארונות ומגירות שיש או שהוא יהיה ריק, כלומר יהיה אך ורק קיר. בדרך כלל האופציה הראשונה מתאימה למטבחים קטנים שאין בהם הרבה פתרונות אחסון, בעוד האופציה השנייה מותאמת למטבחים גדולים, אז הדלפק יכול לשמש כמקום לשתיית קפה או ארוחות קלות.

נקודות נוספות שצריך להתייחס אליהן, גודל הדלפק. בבתים רבים, מדובר על דלפק בחצי גובה וחצי קיר (מבחינת אורך), כך שהוא תוחם חלק מהחלק הפתוח של המטבח ולא את כולו. הסיבה היא, כך ניתן להשאיר את המטבח פתוח באזורים אחרים. אז נכנס למטבח אור ואוויר מחללים אחרים שקרובים אליו.

גודל הדלפק, קשור גם לשאלה, מה בדיוק רוצים לעשות איתו, האם רוצים להשתמש בו לצורך שתיית קפה, אחסון או דברים אחרים. כל מה שנרצה לעשות עם הדלפק יכול להתאים לנו במידה ונדע להציב אותו במקום נכון ולעצב אותו בצורה מתאימה.