אילו חומרי איטום לגגות מרוצפים יש?

אילו חומרי איטום לגגות מרוצפים יש?

חזרתם הביתה מהעבודה, ולפתע שמתם לב למשהו מוזר בקיר. אתם מתקרבים אליו ורואים כי הוא מתחיל להתקלף. נוצרה לו מעין בטן ואתם מתחילים להבין שמשהו לא טוב מתרחש כאן. כן, כנראה שיש לכם נזילה ורטיבות בקיר.

רטיבות בקיר היא אחד מהדברים המתסכלים ביותר כל בעל נכס באשר הוא. זה מצריך ממכם התעסקות שלא תכננתם, הוצאה כספית שלא בניתם עליה, ובעיקר כאב ראש במטרה למצוא את מקור הנזילה, על מנת שתוכלו לבצע את פעולת האיטום כמו שצריך בצורה יעילה. אחרי שעשיתם בדיקות, הבנתם שמקור הנזילה הוא כאמור בגג. עם השנים כנראה שנוצרו סדקים בגג, האיטום שהיה עד כה לא היה בנוי בצורה נכונה וטובה ועכשיו יש צורך לבצע איטום לגג מחדש.

קיימים סוגים שונים וטכניקות שונות של איטום הגג. לאחר שהתייעצתם עם בעל מקצוע והבנתם מה סוג האיטום שמתאים לכם, הגיע הזמן שתכירו את החומרים בהם עושים שימוש, על מנת לאטום גגות מרוצפים. לפני שאתם מקבלים החלטה אם לפרק את הריצוף, תהליך יקר יותר שיגזול זמן ארוך או שאתם מחליטים לאטום את הגג המרוצף, כדאי שתכירו את החומרים הבאים:

יריעות ביטומניות– היריעות הביטומניות נחשבות כיום לפופולאריות ביותר בענף איטום הגגות המרוצפים. למעשה הם מחליפות את הזפת החמה והישנה שכולנו מכירים. כאשר משתמשים ביריעות ביטומניות, חשוב מאוד לפנות אל כל שכבות האיטום הישנות שאין לנו בהם צורך יותר. לאחר שבוצע ניקיון אינטנסיבי בגג, ונעשה ווידוא כי הוא יבש ונקי, יש להתקין את אותם יריעות ביטומניות

חומרים איטום ביטומניים משחתיים– קיימים סוגים שונים של חומרי מריחה ביטומניים שאותם "מורחים" באיזורים שיש צורך לאטום. חלק מאותם חומרים זוכים לשם החיבה מסטיקים, שכן לאחר המריחה הם מזכירים מסטיק שנמרח.

חומרים פוליאריטנים– היתרון הגדול של חומרים אלו, הוא שהם עמידים לקרינת UV. השמש ולא משנה עד כמה היא לוהטת, לא משפיעים עליהם כלל. הם נדבקים בצורה מושלמת ויש להם רמת גמישות משתנה. כיאה לאיכותם הגבוהה, וליתרונות שבשימוש בהם, מחירם בדרך כלל יהיה יקר יותר מאשר סוגי איטום אחרים. יחד עם זאת, במקרים רבים הם מספקים את הפתרון היעיל ביותר לטווח הארוך ביותר ולכן ההשקעה הכספית בהם, שווה את זה.

חומרים אקריליים– הם נפוצים מאוד, על אף החיסרון הבולט שלהם שהוא אי עמידותם במים. קיימים מותגים רבים בשוק האיטום המציעים חומרים אקריליים. חלקם טובים יותר וחלקם פחות. היתרון של החומרים האקריליים, הוא שקל מאוד לבצע איתם את העבודה. יש להם גוון בהיר אותו מורחים כמשחה או בהתזה. הגוון הבהיר שלהם חוסך את שכבת ההלבנה והם ידידותיים לסביבה.

פוליאריטנים כמשחה– כפי שציינו מקודם. מדובר בחומר איכותי ביותר, וכאשר הוא מגיע בצורת משחה קיימים לו שני סוגים. האחד הוא העמיד בפני המים (החומר עצמו מורכב ממדללים נדיפים) והסוג השני הוא הסוג שאינו עמיד בפני מים עומדים. אם אתם בוחרים להשתמש בחומר זה, והגג שלכם מביא עמו בליטות מסוימות או שיפועים, כדאי מאוד לבחור במשחה העמידה בפני המים העומדים, על מנת למזער נזקים ולהאריך את תוחלת החיים של האיטום למקסימום האפשרי.

חשוב להבין. בגלל שאין פתרון קסם אחד בבעיית הרטיבות המחלחלת מהגג, ויש מגוון רחב של אופציות לאיטום, כדאי מאוד ללמוד קצת ולהכיר את החומרים השונים. יותר מזה, כמובן שהדבר הנכון ביותר הוא להתייעץ עם בעלי מקצוע ולהיעזר בהם, במטרה להשיג את התוצאה הרצויה. אך למרות זאת, ומכיוון ששימוש בכל חומר מביא עמו מחירים שונים שיציגו בפניכם בעלי המקצוע , כן מומלץ להכין שיעורי בית מראש, וכאשר תדברו עם בעל המקצוע, המונחים והסוגי האיטום השונים שהוא ידבר עליהם לא ירגישו לכם זרים. סקירה קצרה והבנה של אותם חומרי איטום, תעזור לכם להבין יותר על מה אתם עומדים לשלם.