תכנון אי מטבח שמתאים בדיוק לשימוש שלכם

תכנון אי מטבח שמתאים בדיוק לשימוש שלכם

בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות שינוי ניכר בעיצובים מטבחים לבית. השינוי החל כשבמקום מטבח בחלל סגור, החלו לעצב מטבחים בחללים פתוחים ומקושרים עם הסלון ועם חלקים אחרים במבנה, דוגמא פינת אוכל או מרפסת שירות. עם הזמן, החלו להוסיף בתהליך התכנון והעיצוב של המבנה גם הקמת אי במרכז המטבח או בחלק אחר שלו.

אי למטבח מהווה כמין אזור עבודה אשר שייך למטבח אך לא מקושר אל החלק המרכזי שלו, הוא עומד בנפרד ממנו וניתן להשתמש בו לצרכים שונים. כך למשל, האי יכול להכיל משטחי עבודה עליהם אפשר להכין את המרכיבים השונים לבישול, ניתן להתקין עליו פתרונות אחסון שונים וכן הוא יכול להוות פינת ישיבה ואכילה, במידת הצורך.

בדרך כלל, אי של מטבח יכיל שטח רחב עם משטחי עבודה מעץ או שיש מעליו ושורה של ארונות ומגירות מתחתיו. בדרך כלל שמתכננים הקמת אי במטבח, נהוג להציב אותו במרכז המטבח, כך ניתן להכין את האוכל ואת המרכיבים השונים לבישול בצורה נוחה. במקרים אחרים, נהוג להציב את האי בחלק שמפריד בין המטבח לפינת האוכל או לסלון, והוא למעשה מהווה כמין תוחם של המטבח, אף על פי שהוא לא כזה, שכן במבנה שלו, הוא פתוח ולא סגור.

כיצד אנחנו מתכננים אי שיתאים לצרכי השימוש שלנו?

אנחנו יכולים לתכנן ולהתקין אי, על פי הפרמטרים הבאים:

ראשית, שטח המטבח – עלינו לקחת בחשבון מהו שטח המטבח הכולל, כמה מתוכו תופסים הארונות ומוצרי החשמל השונים, ולאחר מכן עלינו להחליט איזה שטח ינוצל לטובת התקנת האי. מן הסתם, אנחנו נרצה שזה יהיה אי מספיק גדול מצד אחד ומצד שני, שיהיה לנו מספיק מקום על מנת שנוכל לעבוד במטבח בצורה נוחה.

שנית, עיצוב המטבח – העיצוב הכללי יקבע באיזה צורה יהיה האי, באילו חומרים נשתמש וכן באיזה צבע הם יהיו. אנחנו לא נרצה שהאי יהיה שונה משאר המרכיבים במטבח, לא מבחינת החומר ולא מבחינת הצבע.

שלוש, גובה האי. סביר להניח שאנחנו נעדיף שהגובה שלו יהיה כגובה הארונות ומשטחי העבודה האחרים, גם מבחינת עיצוב וגם על מנת שיהיה לנו נוח לעבוד במקום.

מידע נוסף נמצא כאן.