סידור בתים – עניין לבעלי מקצוע

סידור בתים – עניין לבעלי מקצוע

קיימות בארץ מספר חברות העוסקות בתחום סידור בתים. כשמזמינים בעל מקצוע כדי לעשות עבודה מקצועית בבית שלנו כדאי להיצמד ולעקוב אחרי עבודתו. כל דבר שאנחנו עושים בעת סידור בתים צריך להיעשות לאחר מחשבה ותכנון, ולא יוצא מהכלל הזה גם המטבח. לא אחת אנחנו מניחים משהו במקום שמסתבר שאינו מתאים לפריט וצריך להתחיל הכל מהתחלה. סוף מעשה במחשבה תחילה.

סידור בתים

איך שומרים על מטבח למופת?

  • המטבח הוא אחד מהחללים החשובים ביותר בכל בית ואי סדר במקום זה גורם לבלגן ואי יכולת לנצל את חלל המטבח למטרתו. עבודה צמודה לבעל המקצוע יכולה להבהיר לו איזה מבין הכלים צריכים להישאר ואיזה ניתנים להוצאה, איזה כלים משתמשים בהם יותר ואיזה פחות.
  • סידור בתיםבכלל ובמטבח בפרט מתחיל ונגמר בצמצום פריטים והגדלת מקומות אחסון. כדי לבצע סידור מטבח בצורה יעילה כדאי לבדוק האם הציוד הנמצא לפני הסידור נמצא במקום המתאים לו ביותר. בדיקת אפשרות של החלפת המקומות בתוך הארון יעילה או חסרון?
  • בשלב השני צריך לרוקן את כל המגירות והמדפים ולהעמיד את כל התכולה על השיש ושולחן המטבח ולהחליט על מה אנחנו מוותרים ומה משמרים. הסדר ההגיוני במטבח חוסך לנו זמן בחיפוש כלים ומשאיר יותר זמן לעבודות הבישול והאפייה.
  • לאחר ניקיון יסודי של ארונות המטבח והמגירות מתחילים במיון המעשי. איזה מהכלים מוחזרים לארון ואיזה יוצאים מהשימוש. השיטה הטובה ביותר לסידור כלי המטבח היא לפי נושאים. כוסות, צלחות, קעריות וכו'. לפי הצורך. כלים שבשימוש בתדירות גבוהה מקדימה והאחרים בצד הפנימי של הארון. כלים בשימוש יום יומי על המדף התחתון והאחרים בעליון.
  • בעת סידור המטבח אנחנו מקצים מקום לכלי הגשה וכיבוד לאורחים. אלו כלים שיש בהם שימוש אבל לא יום יומי כך שהם יכולים להיות מאוחסנים בחלק העליון של הארון. את מכשירי החשמל מאחסנים בארון נפרד. שוב את המכשירים שבהם אנחנו עובדים לעיתים קרובות בקדמת הארון כמו, מיקסר טוסטר ומכשירים נוספים.

לסיכום, אפשר וכדאי להיוועץ עם בעל המקצוע בתחום סידור בתים גם לגבי סידור כלי הפסח אותם אנחנו מחזיקים מחוץ למטבח או כל דבר אחר הקשור בסידור הבית והמטבח.