כסא ראטן – מתאים לבית, מתאים לגינה

כסא ראטן – מתאים לבית, מתאים לגינה

אם היה אפשר להגדיר את החלום הישראלי, סביר להניח שבמשפט אחד הוא היה מוגדר, בית פרטי עם גינה בה אפשר לשבת ולאכול ארוחות שונות, לשחק עם הילדים והנכדים, ולגדל צמחים שונים. יש לא מעט ישראלים שהגשימו את החלום הזה והם דואגים לטפח ולעצב את הגינה שלהם בצורות שונות. בין היתר, הם משתמשים בריהוט ראטן.

ריהוט ראטן הוא ריהוט גן ייחודי, שונה ממה שהכרנו עד היום, אותו נהוג להציב במרפסת פתוחה או בגינה ולהשתמש בו באופן יומיומי או כשמארחים חברים ובני משפחה. אחד השימושים הבולטים בריהוט זה, נעשה באמצעות כסא ראטן, אשר מתאים גם לבית וגם לגינה.

כסא ראטן הוא כיסא נוח קליל, אשר משלב בתוכו משענות לידיים וכן ריפוד במושב ובמשענת הגב. אך האפיון העיקרי שלו שהוא עשוי מעץ ראטן, עץ אשר גדל במזרח אסיה, ומעניק לריהוט בכלל ולכיסא בפרט, מראה כפרי ייחודי וכן אלגנטי.

צריך לומר שבאופן כללי, ריהוט ראטן לא מתאים לכל תנאי מזג אוויר, הוא לא יכול לעמוד בתנאי מזג אוויר קיצוניים מאחר ורצועות העץ אשר מרכיבות אותו עלולות להיפרם עם הזמן. בישראל, מזג האוויר לא נחשב קיצוני כל כך, ולכן ניתן לעשות בו שימוש. בכל מקרה, מי שחושש לקנות ריהוט ראטן מקורי, יכול לרכוש ריהוט סינתטי אשר עשוי סיבים חזקים בשילוב חומרים נוספים, בדמות פלסטיק, אשר מאפשרים לו להיות עמיד בכל תנאי מזג אוויר, והוא מחזיק מעמד זמן רב.

היתרון הגדול של ריהוט ראטן הוא לא רק בעיצוב הייחודי שלו, עיצוב כפרי אלגנטי שמעניק תחושה נעימה לכל מי שמתבונן בו, ובוודאי לכל מי שמשתמש בו, אלא היתרון הגדול שמדובר בריהוט עמיד מפני לחות ומפני מים, כלומר גם מפני ימים שמשיים וגם מפני גשם. לכן הוא מתאים למזג האוויר הישראלי.ריהוט גן

כיצד קונים כסא ראטן לגינה בצורה נכונה

ישנן נקודות שונות שצריך לבדוק בכל מקרה בו קונים כסאות, בין אם זה לבית ובין אם זה לגינה. למשל, האם הכיסא נוח לישיבה, כמה מקום הוא תופס, כמה הוא שוקל, האם העיצוב שלו מתאים לעיצוב של החלל בו אמורים להעמיד אותו, וכן האם ניתן לנקות את הריפוד שלו בקלות.

אך מעבר לכך, יש נקודות ייחודיות שצריך להתייחס אליהן כשרוצים לקנות כסא ראטן. למשל, האם החומר חזק מספיק. לא כל הכסאות והרהיטים בסגנון זה עשויים מחומר איכותי באותה רמה. לכן צריך לבדוק את איכות החומר והעמידות שלו.

נקודה נוספת שצריך לבדוק, האם הכסא מתאים לכל האלמנטים אשר נמצאים בסביבה. צריך לזכור, שעיצוב גינה הוא שונה מעיצוב חלל פנימי של הבית, לא תמיד הריהוט יתאים למה שאנחנו מחפשים מבחינה זו. לכן חשוב שנבחן את כל האלמנטים ביחד, על מנת שנהנה מעיצוב גינה כפי שאנחנו דמיינו אותה.