בחירת תאורה לבית – עקרונות

בחירת תאורה לבית – עקרונות

תאורה תופסת חשיבות רבה בעולם עיצוב הפנים ולא בכדי, שהרי מדובר באלמנט שבסופו של דבר משפיע על איך שהבית נראה וכמה נוח לחיות בו. בחירת תאורה לבית צריכה לקחת בחשבון, אם כן, את שיקולי העיצוב והפרקטיות, וכאן נרחיב על העקרונות שיעזרו לכם בתהליך החשוב הזה.

עקרונות פונקציונאליים

הצורך שלנו בתאורה הוא לא רק עיצובי. אנו זקוקים לגופי תאורה על מנת שיפיצו אור מלאכותי בהתאם לתרחישים מסוימים וראשית כל, לפי המקומות בהם הם מותקנים. בהתאם לזאת בעת בחירת תאורה לבית יש לשים לב ראשית כל לצרכי חדר היעד, ולמשל:

  • הסלון – בדר"כ יכלול גוף תאורה אחד גדול ומרכזי ומסביב, בנקודות ייעודיות, מספר גופי תאורה קטנים יותר שנועדו ליצור אווירה.
  • המטבח – למתחם זה יתאים גוף תאורה מרכזי שיפיץ אור לבן לצרכי עבודה נוחה, גוף תאורה נוסף חלש יותר בתור תאורת אווירה ולעיתים אף ייעשה שימוש בגופי תאורה פונקציונאליים בפנים הארונות.
  • חדרי השינה – לחדרים אלו יתאים גוף תאורה גדול המפיץ אור בוהק או עמום בהתאם לטעמכם ובנוסף, גופי תאורה קטנים יותר לתאורת לילה.
    · מסדרונות, חדרי ארונות, שירותים – במקומות אלו משתמשים בדר"כ בגופים מעוצבים אך שאינם מפיצים אור בוהק מדי. כך לדברי כפיר יועץ תאורה

– ניתן להתרשם ממגוון פתרונות תאורה נהדרים במגוון רחב של חנויות כדוגמת, דורי קמחי, ברגמן וסוהו תאורה.

כמובן שעקרונות אלו אינם מחייבים וניתן לשחק עימם בהתאם לצרכים של בעלי הבית והעדפותיהם. מסיבה זו חשוב מאוד לקבל ייעוץ מקצועי בבחירת גופי תאורה לבית על מנת שההתאמה תהיה כמה יותר אישית ולפי טעמכם המדוייק. כמו כן יש להימנע מרכישת גופי תאורה ללא ידע מוקדם בהקשר להתאמתם לסביבה, כגון רכישת תאורה למקלחת שרגישה לרטיבות ולא מיועדת לכך, רכישת מנורת ליבון תלויה לחדר הילדים (סכנה לשבר המנורה, כוויות וכו') ועוד.תאורה לסלון

עקרונות עיצוביים

בימינו קיים מבחר אדיר של גופי תאורה לבית, כך שאין שום סיבה שלא תוכלו להתאים לביתכם גופים בהתאם לקונספט העיצובי שהנחלתם בחדרי הבית השונים. העקרונות אומרים כי על גופי התאורה והאור שמופץ מהם להתאים לצבע הקירות, לחיפויים השונים וכו', ולצורך העניין ניתן לבחור מבין מגוון רחב של גופים מעוצבים, החל מכאלו העשויים ממתכת, אלומיניום ונירוסטה, ועד לכאלו מזכוכית, פלסטיק ועוד. כמו כן, בהתאם לכל סוג של חומר ניתן למצוא גופים בצורות שונות – מרובעות, מעוגלות יותר ובמגוון הרחב ביותר של הצבעים והגוונים. כיום אף ניתן למצוא גופי תאורה ייעודיים המעוצבים בדיוק לחדר הספציפי, כך שתוכלו לבחור בגופים צבעוניים עבור חדר הילדים ובכאלו בעלי טאצ’ יוקרתי וקלאסי עבור הסלון או חדר השינה שלכם.

הרחבה נוספת של עמידה בצרכי העיצוב המצופים מגופי התאורה בבית היא הבחירה מבין סוגי הגופים השונים וביניהם – גופים תלויים, נברשות, ספוטים, גופים שקועים לעומת חיצוניים, גופים מחופים בגבס, גופי תאורה עומדים ועוד. מעבר לזאת, גופי תאורה לבית נבדלים אחד מהשני גם במנגנון הפצת האור של הגופים, כגון נורות הליבון, הנורות החסכוניות שעובדות על בסיס פלואורסנט וכמובן טכנולוגיית ה-LED .