חידוש רהיטי עץ

חידוש רהיטי עץ

רהיטי עץ ישנים הם אוצר בלום עבור אנשים שתחביבם הוא חידוש רהיטים. למה לזרוק את השידה שרכשתם לפני שנים רבות או את הארון של סבתא, אם אפשר לחדש אותם, להעניק להם טיפול מתיחת פנים שיצעיר אותם, להחליף להם ידיות לארונות או להוסיף צבע מעניין – ובסופו של דבר להפוך אותם לרהיטים פונקציונליים שגם נראים נהדר? יש אפילו חובבי יצירה שנוהגים לחפש רהיטים שהושלכו לרחוב, לוקחים אותם הביתה ונותנים להם חיים חדשים.

 מה צריך לעשות כדי לחדש רהיטי עץ?

חידוש רהיטים הוא מעין סוג של אמנות שכל אחד יכול לעסוק בה. רק צריך לנקות, לשייף ולצבוע, וגם אתם תתחדשו ברהיט חדש. אלה השלבים המרכזיים בתהליך:

  1. מתחילים בניקיון

אם אתם מחדשים רהיט, סימן שהוא כבר קיים כמה שנים טובות. לפיכך, סביר להניח שעם הזמן הצטבר לכלוך בין החריצים, גרגירי אבק, פרוות בעלי חיים, ובמקרה של רהיט שספג לחות יתכן אפילו שיימצאו בו פטריות או טפילים. אבל אל תתנו לזה לעצור אתכם: השתמשו במים פושרים ובסבון כלים רגיל, נקו את הרהיט בעזרת מטלית רכה, ובמקרי הצורך היעזרו בזרם מים בלחץ גבוה או בחומרים הממיסים שומנים, כגון ספירט לבן.  לבסוף הניחו את הרהיט בצד עד שיתייבש באופן מלא.

  1. קדימה לשייף!

בשלב זה עליכם להסיר את שכבתו העליונה של הרהיט, כגון שאריות לכה ופורמייקה, וזאת בעזרת שיוף עדין שגם יתרום לעמידותו של הרהיט לאורך זמן רב. איך עושים זאת? רוכשים נייר זכוכית בחנות כלי עבודה ומשייפים את הרהיט בתנועות אחידות. עוברים על כל שטח הפנים של הרהיט עד שהוא חלק ואחיד.

  1. זהירות, צבע טרי

כשלב מקדים לצביעה יש למרוח על הרהיט חומר מיוחד הממלא את כל הסדקים הקטנים ומעניק לו מראה הומוגני. לאחר שהחומר התייבש, ניתן להתקדם לשלב הצביעה: השתמשו במברשת איכותית ובצבע על בסיס טרפנטין אשר ירחיק מזיקים וחרקים ויאטום את העץ למים. מומלץ לצבוע בשתי שכבות, להמתין לייבוש מלא לאחר כל שכבה, ולבסוף למרוח לכה שקופה וחזקה על פני הרהיט ולהמתין שתתייבש.

  1. היו יצירתיים

אם הרהיט המקורי היה שידה מעץ בצבע חום, אל תחדשו אותה לכדי… שידה מעץ בצבע חום. זה הזמן לצאת מהקופסא ולהיות יצירתיים! השתוללו עם הצבעים, שייפו את העץ ליצירת מראה עתיק, החליפו ידיות למגירות, הוסיפו ריפוד וכדומה. השמיים הם הגבול, ואתם מוגבלים רק על ידי הדמיון שלכם.