דלתות כניסה מעץ מלא מול עץ מעובד

דלתות כניסה מעץ מלא מול עץ מעובד

אחד הוויכוחים הישנים ביותר בעולם הנגרות, וכן אצל צרכנים של ריהוט מעץ הוא, האם עדיף לרכוש מוצרי עץ מלא או עץ מעובד. על מנת להבין מה עומד בבסיס הוויכוח ומה ההבדל בין השניים, נשתמש בדוגמא של דלתות כניסה מעץ.

במרבית המבנים, בין אם מדובר בבתים פרטיים או משרדים, בתי מסחר ועוד, אנחנו יכולים למצוא דלתות פנים וכניסה מעץ. מדובר על דלתות גדולות וכבדות, אשר אמורות ליצור הפרדה בין חללים שונים, ובמקרה של דלתות כניסה, הרי שהן אמורות ליצור הפרדה בין השטח הציבורי לבין השטח הפרטי (או העסקי).

לרשות הצרכן עומדות שתי אופציות, אופציה של שימוש בדלתות עץ מלא או באופציה של דלתות עץ מעובד. דלתות עץ מלא, הכוונה לעץ מסוג מסוים, שלא עבר שום שינוי, למשל מדובר על עץ אלון, אורן, גושני ועצים אחרים שמיועדים לריהוט. בתהליך העבודה העצים נוסרו, עברו ליטושים ועם הזמן ייצרו מהם דלתות כניסה. לא הוכנס אל תוך התהליך שום סוג עץ אחר או סוג חומר שאיננו קשור לעץ. חשוב לומר, עץ מלא לא מעובד, הוא עץ ששומר על המראה המקורי שלו, גם אם ברור שלא מדובר במראה של גזע העץ, הרי שהמראה שלו הוא טבעי לחלוטין.

אופציה אחרת היא שימוש בעץ מעובד, הכוונה לעץ שעבר תהליך של ליטוש ועיבוד, כך שהוא לא ייראה כמו עץ אלא כמו חומר אחר. אנחנו יכולים למצוא הרבה דלתות כניסה מעץ מעובד שנראה כמו פלדה. המטרה היא להקנות למקום תחושה שיש בו דלת פלדה, בזמן שלמעשה מדובר בעץ מעובד.

הבדל נוסף הוא, שעץ מעובד מכיל חומרים נוספים ולא רק את העץ עצמו, ולכן המאפיינים והתכונות של העץ לא בהכרח נשמרים בו והם מתערבבים עם חומרים ומאפיינים אחרים.

מה עדיף לנו?

אין ספק שמבחינת עיצוב, מראה ובכלל מבחינת התחושה, עץ מלא הוא הרבה יותר נעים ואיכותי מאשר עץ מעובד, עם זאת במקרים מסוימים, נעדיף להשתמש בעץ מעובד, שכן המראה שלו יותר מתאים למקום בו אנחנו רוצים להתקין את הדלת.