איסכורית מבודדת

איסכורית מבודדת

בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות, יותר ויותר קבלנים משתמשים באיסכורית מבודדת, זאת להבדיל מבעבר אז היה נהוג להשתמש באיסכורית פשוטה, רגילה, שאיננה מבודדת.

בשביל להבין מה זו איסכורית מבודדת וכיצד היא יכולה לעזור לנו, נבחן תחילה מה זו איסכורית פשוטה. מדובר לוחות של פח גלי אשר ניתן להתקין על קירות או על גגות, והיא מיועדת להתקנה פשוטה במבנים מסוגים שונים. לאיסכורית כזו יש יתרונות שונים, בעיקר המחיר הזול וההתקנה הפשוטה.

איסכורית מבודדת היא יותר מתקדמת ולו מהסיבה הפשוטה, שבין הלוחות השונים אפשר למצוא חומרי בידוד אשר שומרים על הטמפרטורה של החדר וכן מונעים כניסה של רעשים חיצונים ברמה מסוימים. יש לציין, אפשר למצוא חומרי בידוד שמתאימים למבנים תעשייתיים ואפשר למצוא חומרי בידוד שמתאימים למבנים ציבוריים.

כיצד בנויה איסכורית מבודדת

כאמור, המבנה הכללי שלה הוא דומה לאיסכורית רגילה, לוחות פח אותם ניתן להתקין על הגג או על הקירות. אך בין הלוחות, אנחנו נמצא צמר סלעים דחוס, אשר מטרתו לבודד את המבנה. חשוב לומר, במקרים מסוימים נוכל למצוא לוחות קלקר במקום לוחות פח, וכן לוחות על פוליטוריטן מוקצף. מדובר על חומרי בידוד איכותיים יותר.

בכל מקרה, חומרי הבידוד מטרתם לבודד מפני טמפרטורות גבוהות וכן הם מיועדים לחסוך באנרגיה בתוך החדר. ניתן להשתמש בלוחות ובחומרים, במבנים מסוגים שונים, ולא רק לגגות, אלא גם לקירות חיצוניים וכן למחיצות בין חדרים.

מה היתרון של שימוש באיסכורית

היתרון הגדול ביותר הוא עצם זה, שניתן להתקין אותם בצורה פשוטה ומהירה. מדובר בחומר זול יחסית, אף על פי שחומר הבידוד עולה יותר מאשר איסכורית רגילה, אך לאורך זמן הוא חסכוני יותר מאחר והוא מאפשר לנו לצרוך פחות אנרגיה.

אנחנו יכולים להתקין את האיסכורית בצורה מאוד פשוטה ונוחה, מבלי שנצטרך לעבוד קשה ומבלי שנצטרך לבצע תהליך ארוך, כמו בעבודה עם לבנים.

חשוב לציין נקודה נוספת, שימוש באיסכורית מבודדת נמצא תחת הגדרה של בנייה ירוקה, זאת בזכות העבודה שמדובר בחומר מבודד שמקטין את צריכת האנרגיה וחוסך בהוצאות של קירור וחימום המבנה.