מדוע צריך לבצע פינוי אסבסט?

מדוע צריך לבצע פינוי אסבסט?

בשנים האחרונות התגלה כי חומר האסבסט הוא כזה שמסוכן לבריאות, ולכן חשוב לבצע פינוי אסבסט. אבל מדוע החומר נחשב מסוכן? כיצד מפנים אותו ומי יכול לבצע פינוי בטיחותי של חומר זה? כל התשובות בהמשך.

לפני הכל – מהו אסבסט?

אסבסט הוא חומר שמיוצר ממינרליים ומקורו בסלעים ומגנזיום. האסבסט הוא חומר סיבי שמכיל גם ברזל שבני האדם בחרו לנצל במשך שנים למגוון מטרות הכוללות: איטום גגות, סריגת אריגים עמידים במיוחד, הגנה כנגד חום ואש, והוא חומר שבאמצעותו בונים מנגנוני בלמים.

עם השנים התגלה כי חומר האסבסט למרות יעילותו, כחומר המסוכן לבריאות האדם, החיה והסביבה ולכן כיום כבר לא משתמשים בו בכלל, ויתרה מכך, נהוג לפנות אותו מגגות ומבנים שיש בהם אסבסט. הפינוי נעשה בעיקר לפי חוקים חדשים ותקנות של משרד הבריאות.

כיצד מפנים את החומר ממבנים ומי יכול לבצע עבודה מסוג זה?

חומר זה מפונה ממבנים על ידי חברות המתמחות בתחום וזאת משום שמדובר בעבודה שכוללת חומר רעיל ולכן חשוב שהיא תעשה בתורה מקצועית עם שימוש במיטב אמצעי המיגון לפינוי החומר. התהליך חייב להיעשות על ידי המומחים כדי שלא יפגעו בעצמם בעת הפינוי וגם שלא יפגעו בסביבה שלהם.

פינוי אסבסט נעשה עם הנחיות של קבלן מוסמך, והוא פועל בהתאם להנחיות של המשרד לאיכות הסביבה על מנת שתהליך הפינוי יוכל להיעשות בצורה מבוקרת וידידותית לסביבה.

את הפינוי חשוב לבצע בדרך מבוקרת ובכך שהחומר לא יתפזר ויפגע בסביבתו. כאשר החומר נאסף מהגגות ומפונה על ידי הקבלן או החברה המבצעת, הגוף המבצע דואג לאסוף את האסבסט בצורה מדויקת ובאמצעות עטיפה של ניילונים ייחודיים שמונעים את פיזורו של החומר בחלל, החומר מפונה לאתרי פסולת מורשים המיועדים לסוג פסולת רעילה.

פינוי אסבסט

ומה עושים לאחר הפינוי?

לאחר פינוי האסבסט, מומלץ מאד לאטום את הגג עם פתרונות חלופיים. כיום ישנן שיטות איטום ידידותיות הרבה יותר הכוללות פנלים מבודדים, ושלל שיטות בידוד טובות שגם אטרקטיביות מבחינת המחיר וגם כאלה האוטמות את הגג בצורה בטוחה, וידידותית לסביבה.