ביטוח משכנתא זה ביטוח שחובה לעשות

ביטוח משכנתא זה ביטוח שחובה לעשות

אחד מהחלומות הגדולים של הרבה זוגות צעירים בישראל זה לקנות בית או דירה, ואין ספק שעבור רובנו מדובר על אתגר כלכלי לא פשוט. כתוצאה מכך רוב האנשים כן נאלצים לפנות אל הבנק כדי לבקש הלוואת משכנתא, אפילו אם שני בני הזוג מגיעים ממשפחות יחסית עמידות, ולכן ביטוח משכנתא זה לא דבר שזר לרובנו. הדבר הראשון שצריך לדעת בהקשר של ביטוח כזה, זה שלא מדובר על בחירה של הלקוח עצמו, כי למעשה הבנק מחייב את מי שרוצה ללוות ממנו משכנתא לעשות ביטוח כזה, כך שזה לא נתון לשיקול דעתו של הלקוח.

מדוע הביטוח חשוב וטוב לשני הצדדים?

חשוב להבין שביטוח משכנתא זה לא דבר הוא חיובי רק מבחינתו של הבנק, אלא גם מבחינתו של הזוג שמבקש את ההלוואה. אם ניקח מצב קיצוני ומצער שבו אחד מבני הזוג נפטר ואין לזוג ביטוח משכנתא, הרי שהאדם שנותר בחיים צריך יהיה לממן את החזרי המשכנתא לבד, דבר שישפיע באופן בעייתי מאוד על רמת החיים שלו ושל הילדים. לכן הביטוח הזה חיובי לא רק מבחינת הבנק שכך יכול להיות בטוח שהכסף יחזור אליו, אלא גם מבחינת הלווים.

מתי הביטוח יעזור?

ביטוח המשכנתא (שניתן לעשות באמצעות הפניקס) יעזור, כפי שהודגש לעיל, במקרי מוות אשר בהם בני הזוג כבר לא יכולים לממן את המשכנתא שלקחו לבדם או במקרים אחרים שבהם כושר העבודה שלהם נפגע. חשוב לדעת שאפשר להוסיף לביטוח הזה גם את ביטוח הדירה, כלומר, ביטוח המשכנתא יכול לכלול גם את המקרים שבהם חלילה קורה נזק לדירה עצמה. להמשיך לשלם משכנתא על דירה שהתמוטטה כתוצאה מרעידת אדמה או על דירה שנשרפה בתאונה זו עגמת נפש נוראית, ולכן כדאי להוסיף לביטוח גם סעיפים כאלה.