עורך דין תמ"א 38 – למה חשוב להיעזר בו?

עורך דין תמ"א 38 – למה חשוב להיעזר בו?

התוכנית הארצית שמטרתה לחזק מבנים ישנים בפני רעידת אדמה, או בשמה הרשמי – תמ"א 38 – נחשבת לאחת התוכניות הרווחיות ביותר בארץ. התוכנית מאפשרת לעיריות השונות לשפר את פני העיר ולתרום למתאר העירוני. כמו כן, בעלי הדירות בבניינים אלו, זוכים לקבל דירה גדולה ומשודרגת יותר, דבר המבטיח לכל אחד ואחד מהם רווח כספי משתלם ואיכות חיים גבוהה יותר. כמובן שהקבלנים שזכו במכרז, אינם עובדים בחינם, ועל כל בניין שהם מחזקים ומשפרים, הם מקבלים זכויות בנייה ליחידות דיור נוספות. כך שניתן לראות כי מדובר על תכנית המערבת גורמים רבים, דבר המוביל לא פעם לבלבול ואי סדר. החוליה החלשה ביותר בשרשרת הזו היא ללא ספק בעלי הדירות, ולכן כדאי להם להיעזר בשירותיו של עורך דין תמ"א 38 כדי לשמור על האינטרסים שלהם.

מדוע אסור לוותר על שירותיו של עורך דין תמ"א 38?

חשוב להבין כי הסכם עבודות חיזוק הבניין במסגרת של תמ"א 38, הינו הסכם מורכב ומסובך שאין לחתום עליו ללא ייעוץ משפטי הולם. אדם ללא ידע מקצועי בתחום וללא ניסיון מעשי, לא ידע לשים לב לכל הדקויות הקטנות, אשר עלולות להתברר כקריטיות במיוחד במבחן הזמן. לכן בעלי הדירות חייבים לקבל ייעוץ משפטי מעורך דין מטעמם, ולא להסתפק בייעוץ המשפטי שניתן על ידי עורך הדין שמייצג את הקבלן. חשוב כמובן להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום של תמ"א 38, היות ורק הוא ידע את כל הנהלים והתקנות הרלוונטיים בנושא. חשוב שעורך הדין יהיה נוכח בפגישות שמתנהלות בין הקבלן לדיירים, על מנת לספק ייעוץ ולוודא כי הדברים מתנהלים כצפוי. רק עורך דין איכותי ומקצועי יוכל לשמור על האינטרסים של הדיירים ולהוביל לחתימה על הסכם משתלם מול הקבלן.

לסיכום, כל בעלי הדירות אשר מחזיקים בדירות בבניין שצפוי להשתתף בפרויקט תמ"א 38, חייבים להיעזר בשירותיו המקצועיים של עורך דין מקצועי ומנוסה המתמחה בתחום. עורך דין תמ"א 38 יוכל לספק את הייעוץ המשפטי הנחוץ, לייצג את האינטרסים של הדיירים מול הקבלן ומול הרשויות השונות ולוודא כי הכול מתנהל בצורה הטובה ביותר.

אולי גם יעניין אתכם: מידע על עו"ד דפנה פישר.