מעבירים את ההורים לחיות בדיור מוגן איכותי

מעבירים את ההורים לחיות בדיור מוגן איכותי

להגיע למסקנה שההורים כבר לא יכולים לחיות בדירה שלהם לבד זה לא דבר קל, אך ברוב המקרים שווה לראות את המציאות כפי שהיא, ויפה שעה אחת קודם.

בשנים האחרונות הרבה אנשים מבוגרים עוברים לחיות במקום כמו בית דיור מוגן במרכז, והאמת היא שיש לך יתרונות רבים. אחד מהקשיים הגדולים ביותר בזקנה זה שעם הזמן אפשר לעשות לבד פחות ופחות פעולות, ויתרה מכך, האדם הופך להיות הרבה יותר פגיע. לכן האפשרות של דיור מוגן יכולה להתאים ללא מעט אנשים, כי בצורה כזאת הקשישים לא מאבדים את הפרטיות ואת העצמאות שלהם אך הם כן נהנים מעזרה ומתחושה מוגנת.

בית אבות

לבחור את המקום הטוב ביותר

חלק ממה שקשה במחשבה על המעבר של ההורים אל בית דיור מוגן במרכז, זה העניין של בחירת המקום הטוב ביותר. לא כל בית דיור מוגן הוא מקום שבאמת הייתם רוצים שההורים שלכם יגורו בו, ולכן כדאי לבדוק את הנושא הזה לעומק. איך נראה המקום? כל כמה זמן מנקים אותו? האם כל הדיירים מקבלים דירות? מה גודל הדירה והאם אפשר לעשות שם הכול? חשוב לשים לב לכל הפרטים האלה כי הרעיון הוא לתת הגנה וביטחון לקשישים אך הם צריכים לשמור גם על הפרטיות שלהם ועל חייהם כפי שהם היו עד היום. לכן מומלץ להגיע למקום ולראות אותו במו עיניכם לפני אתם בוחרים אותו.

כמה זה צריך לעלות בחודש?

יש בתי דיור מוגן שונים ולכל אחד מהם יש תעריף אחר. לכן כדאי לבדוק מראש כמה זה עולה, ומאוד מומלץ גם לברר האם להורים שלכם מגיע סיוע מהמדינה כי זה בהחלט יכול לעזור במימון העניין.