החלפת מנעולים בעת מעבר דירה

החלפת מנעולים בעת מעבר דירה

כאשר אתם שואפים להחליף מנעולים בעת מעבר דירה אתם עושים צעד מבורך שבא לשים סוף לספקות שמא עותק של המנעול נמצא אצל הדייר העוזב ובני משפחתו וחבריהם. כשאתם בוחרים לעשות כן, הכנו לכם רשימה של התקני פתיחה שחשוב להכיר ובה צריך לבצע את ההחלפה. כמובן שכל המפתחות כולם יימסרו לכם, כולל של המחסן ודלת הכניסה, ואותם אין לכם סמכות להחליף בשביל כל הבניין אלא אם כן קיבלתם אישור מוועד הבית, פעולה שלרוב לא תקרה. לכן, כאשר אתם מתחילים תהליך של החלפת מנעולים לדירה החדשה אליה עברתם, אנו ממליצים על המנעולים הבאים.

דלת הכניסה הראשית

דלת הכניסה הראשית הנה אמצעי בקרת הכניסה הכי חשוב של הדירה. לא, לא מדובר בדלת הבניין אלא בדלת הדירה שלכם. חשוב מאד להחליף את המנעול שלה כאמור, ואם צריך – לשדרג למנעול טוב יותר העומד בתקנים ואשר יספק מקסימום הגנה לבתיכם: פתיחה קלה של המפתח, ומנגד, אי אפשרות לשכפול ללא כרטיס שכפול, ומנעול מתוחכם עם פינים צפים או שקע סנייק להגנה מהעתקת פרופיל על ידי פורצים.

דלת הכניסה המשנית

דלת כניסה אשר לרוב תימצא בבתים פרטיים או בדירות של בתים משותפים מהן יש יציאה לחצר (בערי הר כמו חיפה או ירושלים הקומה האמצעית בבניין היא בדרך כלל הקומה הראשונה של החצר, והדייר בה מקבל מפתח לחצר, בשל כך שהחצר היא צלע-הר. במצבים אלו חשוב להחליף לכזו דלת את המנעול, שכן בדומה לדלת הכניסה הראשית, גם מכאן ניתן לפרוץ בנקל אם השארתם את המנעול והמפתח הקודמים שקיבלתם מהדייר העוזב.

דלת עליית הגג

בדירות של קומות אחרונות בבניינים ללא פנטהאוזים, ובבתים פרטיים עם גג פרטי – תהיה עליית גג. זו דלת לכל דבר על אף שהיא מותקנת בתקרה, ומותקנת אופקית. זהו התקן חיצוני לכל דבר ועניין, ומומלץ לשדרג לה את המנעול במיוחד אם נודע לכם שהקיים הוא מנעול וותיק שייתכן ואפילו יצא מהתקן.

תיבת הדואר

מנעול תית דואראחד ההתקנים החשובים שצריך להחליף להם את המנעול. חיטוט בתיבת הדואר, גניבת מכתבים והשתלת מפגעים בתיבות דואר נעשות תדיר על ידי עבריינים. על אף שלא מדובר בפריצה ישירה לבית שלכם מדובר בחדירה לפרטיות שעלולה לסכן אתכם בצורה ממשית. אל תישארו עם מפתח של תיבת דואר: החליפו אותו למען בטיחותכם ולמען פרטיותכם. הדרך היחידה לפשפש בה עבור גורמים זרים היא לשלשל פנימה מכתב, ותו לא.