דק סינטטי או דק עץ?

דק סינטטי או דק עץ?

הדק הפך בשנים האחרונות לברירת המחדל עבור כל מי שמעוניין בפרקטיקה מלווה בעיצוב מרשים בחצרו. הדקים השונים מחפים על האדמה החשופה, חוסכים בעלויות הגינון וההשקיה ומעניקים לגינה מראה כפרי ומיוחד. עבור מי שמעוניינים להצטרף לטרנד הנפלא עומדות 2 אפשרויות בבחירת סוג הדק שיכול להיות עשוי מעץ מלא או סינטטי. מהם היתרונות והחסרונות של כל אחד מהסוגים? להלן סקירה מקוצרת.

דק עץ

דקי העץ עשויים מקורות של עץ מלא וגושני ללא תוספת של חומרים מלאכותיים כאלו ואחרים. ישנם סוגי עץ רבים המשמשים להכנת דקים מעץ כאשר הנפוצים שביניהם הינם האלון והאיפאה. כל סוג של עץ מלא משפיע על המראה הסופי של הדק כאשר על מנת לשמור עליו מפני נזקי מזג האוויר נהוג לצבוע אותו בצבעי שמן שקופים. היתרונות של כל דק עץ שתבחרו בו הם מראה טבעי ומרשים ויכולותיו לשמור על טמפרטורה קבועה כך שנעים וכיף להתהלך עליו יחפים בכל ימות השנה. החסרונות של דק העץ הם, כאמור, הצורך לבצע תחזוקה שוטפת שלו אחת למספר שנים (ניתן לחדש את דק העץ המלא ע"י ליטוש) ועלותו הגבוהה יחסית. עוד חשוב לציין כי היעדר טיפול או דחייתו ברווחי זמן גדולים מהמלצת היצרן גורמים למראה דהוי ואף השתרשות של מזיקים שונים שעשויים לגרום לצורך בהחלפתו.

דק סינטטיwood floor

ככל שהזמן עבר כך גבר הצורך בשימוש בדקים שיתנו מענה על חסרונותיהם של דקי העץ. דק סינטטי הינו סוג חדש של דק לגינה שעומד בדרישות אלו בגאון. מדובר בדק שאמנם מכיל מעט עץ טבעי בשבבים אך רוב החומר הינו פולימרי שמוכן באופן מלאכותי לגמרי ונדחס עם שבבים אלו. מאחר ולא מדובר בחומר טבעי, ניתן להשיגו בשלל צבעים וגוונים בהתאם לפיגמנטים המוספים אליו בהליך הייצור. בנוסף, דק זה אינו רגיש למזיקים, אינו דוהה בחשיפה לשמש, אינו סובל מהתרחבות או התכווצות כתוצאה משינויי טמפרטורה ואינו דורש תחזוקה כלל וכלל. החיסרון המשמעותי היחידי של הדק הסינטטי הוא שמדובר בסוג של חומר שנוטה לאגור חום ועל כן בימות הקיץ החמים לא נעים להתהלך עליו יחפים, או לזחול על גבו במידה ויש לכם תינוקות בבית.

אז מה עדיף? דק עץ או דק סינטטי? כמובן שהמחיר קובע רבות את כדאיות הבחירה באחד משני סוגי הדקים אך האמת היא כי ניתן למצוא דקים סינטטיים שיהיו זולים מדקי העץ ולהיפך. לכן מקובל לעשות את הבחירה ע"פ מאפיינים ומראה ופחות על סמך המחיר. אם אתם סבורים שהמראה והתחושה של העץ המלא שווים את מאמץ ההשקעה בתחזוקה השוטפת שלו, הרי שהתשובה כבר בידכם. אם אתם בכל זאת מעוניינים להשתמש בדק מבלי להתעסק בתחזוקה, הרי שהדק הסינטטי הוא זה שיתאים לכם באופן מושלם.