השקעות נדל"ן בארה"ב, האם זה עדיין כדאי?

השקעות נדל"ן בארה"ב, האם זה עדיין כדאי?

נדל" בארצות הברית (אילוסטרציה)לאור מחירי הנדל"ן המטורפים בשוק הישראלי, לצד היעדר מסלולי השקעה אלטרנטיביים מוצלחים במיוחד כיום, משקיעים רבים בוחרים לצאת לחו"ל כדי להיכנס למשחק הנדל"ן. השקעות נדל"ן בחו"ל הפכו נפוצות מאוד בקרב ישראלים ואחד היעדים הכי פופולאריים ומבטיחים הוא ארה"ב. השקעות נדל"ן בארה"ב הפכו לטרנד פופולארי ומושך מאוד עבור ישראלים רבים בשנים האחרונות, כולל כאלו אשר ייצרו רווחים נאים על השקעתם וכמובן כולל כאלו שפעלו לא נכון ונכשלו. נסביר באופן תמציתי ושימושי על התחום הלוהט הזה.

על פניו, רכישת נדלן בארה"ב או השקעה בנדל"ן מניב בארה"ב עשויה להישמע מפחידה ומאוד לא נגישה. בפועל בהחלט קיימים סיכונים והיבטים רבים שיש להכיר ולהבין, אך בהתנהלות נכונה ומושכלת ולרוב גם עם הליווי המקצועי המתאים, בהחלט אפשר להפוך את הצעד הזה מהרפתקה עם ניהול סיכונים פרוע להשקעה נבונה עם פוטנציאל אמיתי לרווחים נאים.

שוק ענק, מורכב ומרובה הזדמנויות

שוק הנדל"ן האמריקאי הוא כמובן עצום בהיקפו, זהו שוק מורכב מאוד, עם המון שווקי יעד, סוגי נכסים והשפעות. המשבר הכלכלי של 2008 – משבר הסאב פריים – הציף לתודעה העולמית את המורכבות של שוק הנדל"ן בארה"ב, כאשר בדיוק המשבר הזה הוא שהוליד רבות מההזדמנויות שהיום זמינות למשקיע הישראלי. אז ראשית עליכם להבין כי השוק הזה הוא ענק, סופר מורכב ובהחלט מבלבל, אך הוא גם כולל שפע הזדמנויות ואפשרויות לצמיחה כלכלית ואישית.

אפשרויות השקעות נדל"ן בארה"ב

היום ישנן שיטות שונות להיכנס להשקעת נדל"ן בארה"ב, מהשקעה פרטית ועצמאית באמצעות למשל קניית דירה בארה"ב, דרך השקעות קבוצתיות חכמות ומשוכללות ועד השקעה באמצעות גורם מלווה מקצועי המסייע בכל ההיבטים התפעוליים של העסקה.

  • השקעה עצמאית: רכישת נדלן בארה"ב באופן עצמאי ופרטי. בעייתי ואף מסוכן ללא היכרות עם שוק היעד, עם מערכות המיסוי המקומיות וכמובן שקשה ליישום ולהצלחה כאשר המשקיע נמצא בפועל בישראל.
  • השקעה במודלים קבוצתיים: היום זמינות למשקיע הישראלי קרנות מיוחדות של השקעות נדל"ן בארה"ב. קרנות אלו מאפשרות הכנסה של הון פנוי לגוף גדול יותר המשקיע סכומים מחוברים וגדולים בפרויקטים ובהשקעות נדל"ן המנוהלות ע"י מקצוענים. זו בעצם השקעה עקיפה המספקת תשואה נאה כאשר הקרן מצליחה.
  • רכישת נכס עם ליווי מקצועי: בעזרת חברות המתמחות בתחום ויושבות הן בארץ והן בשווקי היעד שלהם בארה"ב, המשקיע רוכש נכס – למשל מכינוס נכסים או פשוט נכס באזור אטרקטיבי – והגוף המלווה אחראי לתפעול העסקה והנכס, להיבטי המיסוי, לחתימות על חוזים ושאר אלמנטים. עסקאות להשכרת הנכס או להשבחה ומכירה.
  • השקעה עקיפה דרך ניירות ערך: במקום לבצע השקעות נדל"ן בארה"ב הכוללות רכישה ממשית של נכסים, אפשר בפועל גם להיחשף לשוק הנדל"ן האמריקאי דרך רכישת תעודות סל העוקבות אחר מדדי נדל"ן למשל, קרנות נאמנות או ניירות ערך אחרים החשופים לנדל"ן בארה"ב.

נדל"ן בארצות הברית הוא תחום נוצץ ומושך אשר בהחלט מאפשר לייצר רווחים ואשר אינו מצריך את היקפי ההון העצומים הנדרשים משוק הדיור בישראל. השקעות נדל"ן בארה"ב הן בהחלט אפשריות ובעלות פוטנציאל, רק חשוב לבדוק הכל לעומק ולעבוד רק עם גורמים אמינים, מוכחים ומקצועיים.

ניתן למצוא מידע נוסף בנושא בסקירה מקיפה בנושא השקעות נדל"ן בארה"ב שפורסמה כאן http://www.reinvestments.co.il/?p=22

Save

Save

Save

Save