פינוי בינוי בירושלים

פינוי בינוי בירושלים

אחד מפרויקטים הנדל"ן הגדולים ביותר שמתרחשים במדינת ישראל בשנים האחרונות, הוא פרויקט פינוי בינוי. פרויקט זה מתבצע בערים שונות ברחבי הארץ ובפרט בבירה ירושלים. במאמר זה נסביר את מהות הפרויקט, כיצד הוא מתבצע ולמה ניתן למצוא אותו בשכונות שונות בירושלים.

הרעיון שעומד מאחורי פרויקט פינוי בינוי הוא שינוי ושיפור חזות העיר. כידוע, לא מעט שכונות בישראל נבנו לפני ארבעים וחמישים שנה. מדובר על שכונות שיכונים ושכונות שכוללות מבנים אשר אינם מתאימים עוד לנוף הישראלי, בטח לא במאה ה-21. במסגרת פינוי בינוי, לוקחת חברת בנייה אחריות על שינוי פני השכונה. היא עושה זאת באמצעות פינוי הדיירים אל מקום מגורים חדש באופן זמני, הריסת המבנים הישנים והקמת מבני מגורים חדשים במקומם. הדיירים יכולים לקבל דירה באותו פרויקט או לקבל פיצוי בדמות ערך הדירה הישנה שלהם.

אנחנו יכולים לראות, כאמור, פרויקטים של פינוי בינוי בערים רבות בישראל ובפרט בבירה ירושלים. פרויקטים של פינוי בינוי בירושלים הם פופולאריים מאוד, מאחר וחלקים שלמים של העיר נבנו לפני 67, ולא רק שאינם מתאימים לחזות של העיר אלא גם אינם מתאימים עוד למגורי אדם בצורה סבירה.

כיצד מבצעים פרויקט פינוי בינוי בצורה חכמה?

חברות אשר לוקחות על עצמם את הפרויקטים של פינוי בינוי, הן חברות רציניות, אשר מנוהלות על ידי גורמים אשר מכירים היטב את האזור בו החברה פועלת. לא ניתן לבצע פרויקט של פינוי בינוי בירושלים או בכל עיר אחרת, מלבד להכיר את האוכלוסייה המקומית ומבלי להכיר את המאפיינים של השכונה בפרט ושל העיר כולה.

כמו כן, צוות החברה מכיר היטב את ההליך הבירוקרטי מסביב לפרויקט, מן הסתם, החברה מחזיקה עורכי דין, רואי חשבון, צוות מתכננים, אדריכלים וגורמים אחרים אשר מלווים את הפרויקט מתחילתו ועד סופו. הם יציגו בפני הרשויות והדיירים את התוכניות השונות, הם יפתחו במשא ומתן עם הדיירים על פיצוי כספי או כל פיצוי אחר וכן יציגו בפניהם לוח זמנים שיתאים לניהול הפרויקט.

חשוב לומר, פרויקט פיצוי בינוי נמשך זמן רב, הן עד לרגע האישור שלו ובוודאי עד לרגע בו הוא מתחיל בפועל ונגמר. אך בסופו, השכונה נהנית ממבנים מחודשים שמשפרים את המראה שלה באופן ניכר.