טיפים והמלצות למשקיעי נדל"ן באירופה

טיפים והמלצות למשקיעי נדל"ן באירופה

אירופה הפכה בשנים האחרונות לפנינת נדל"ן למשקיעים זרים. יותר ויותר ישראלים מבינים את הפוטנציאל הגבוהה שקיים בתחום הנדל"ן באירופה, ומחליטים לנצל את המצב על מנת לבצע השקעות נבונות בתחום. השקעה בנדל"ן באירופה נחשבת להשקעה מושכלת בעלת תשואה גבוהה, במיוחד כאשר משווים את השוק האירופאי לשוק הנדל"ן הישראלי. מדובר על שוק בעל פוטנציאל רווח עצום, אשר מאשר עדיין לרכוש בתים ונכסים במחירים נמוכים משמעותית מאשר בארץ. הסיכון בעסקאות מסוג זה הוא נמוך למדיי, ולכן מדובר על השקעות איכותיות ומומלצות ביותר. כמובן שלפני ביצוע הרכישה, חשוב לבצע את כל הבדיקות המתאימות ולוודא כי מדובר על נכס איכותי, בעל מבנה תקין ובעל פוטנציאל רווח משמעותי.

נדל"ן באירופה – כל מה שחשוב לבדוק לפני שמבצעים את ההשקעה

כמובן שאף אחד לא ימהר לרכוש נכס במדינה זרה, מבלי לבצע את הבדיקות המתאימות לפני כן. חשוב לבדוק מספר גורמים שונים, על מנת לקבל תמונה מקיפה של הנכס ופוטנציאל ההשכרה שלו. למשל, חשוב לבדוק את שווי הנכס באותו האזור בחודשים האחרונים. ניתן לבצע חיפוש פשוט באינטרנט על מנת לבדוק את המחיר שבו נמכרו נכסים דומים באותה השכונה. חשוב לבדוק האם מדובר על שכונה שבה רוב הבתים הם בבעלות פרטית, או לחילופין מושכרים. שכונה שמוטה לשכירות, תהיה שכונה בעלת פוטנציאל גבוה יותר להשכיר את הנכס שבחרתם. מעבר לכך, חשוב לבדוק את אחוז האכלוס באזור ואת רמת הפשיעה. מומלץ להתרחק מאזורים בעלי אחוזי אכלוס נמוכים מידי או רמות פשיעה ואבטלה גבוהות.

ממה כדאי להיזהר כאשר מבצעים השקעות נדל"ן באירופה?

פעמים רבות מתקבלת תמונת השקעה ורודה במיוחד, המספקת נתונים שיהיו מאוד נעימים לעין. לרוב מדובר על בתים זולים, הממוקמים בשכונות איכותיות בעלות אחוז פשיעה נמוך. אך חשוב תמיד לבדוק את כל הפרטים, על מנת להימנע מאי נעימות בהמשך הדרך. למשל, חשוב לבדוק את השכירות הממוצעת על נכסים בסדר גודל דומה באזור, לוודא מי משלם את הארנונה והחשבונות השוטפים, מהו מחירה של חברת הניהול ועוד. כמו כן, חשוב לבדוק את עניין המיסוי לעומק, האם קיים מס רווח הון? הם מחיר הארנונה לא גבוה מידי? רק לאחר מכן, ניתן לקבל את התמונה המלאה ביחס להשקעה המדוברת.

לסיכום, נדל"ן באירופה נחשב להשקעה טובה ומומלצת עבור ישראלים רבים. אך לפני שמחליטים לרכוש דירה בלונדון או בברלין, חשוב לבדוק את כל הפרטים על מנת להימנע מאכזבות ומעוגמת נפש מיותרת. חשוב תמיד לשאול את המשווק את כל השאלות הרלוונטיות, להתעמק בכל הפרטים הקטנים ולא להתבייש לקחת את הזמן ולחשוב על כדאיות העסקה. מומלץ אף לטוס ולבחון את הנכס ואת כל האזור שלו באופן אישי, ללא צורך בתמונות וסרטונים. אין כמו התרשמות אישית מהנכס ומהסביבה שבה הוא ממוקם, על מנת לקבל את ההחלטה הנכונה.