פרגולה מעץ: כל מה שחשוב לדעת

פרגולה מעץ: כל מה שחשוב לדעת

בשנת 2014, עבר חוק הפרגולות בישראל. חוק זה שינה מצב ישן ולא נוח, לפיו כל מי שרצה להתקין פרגולה קבועה היה חייב לקבל אישור בנייה, דבר שלקח זמן וגרר בירוקרטיה מיותרת. חוק זה שינה את המצב הקיים ואיפשר לכל אחד מתושבי ישראל להקים פרגולה בשטחים פתוחים בבית או מסביבו, ללא צורך בהיתר מיוחד.

מצב זה הביא לגידול בכמות פרגולות עץ אשר נבנו בשנים האחרונות. יותר ויותר ישראלים החלו להתקין פרגולה מעץ בגינה, חצר, מרפסת או בגג. מן הסתם, השינוי גם הביא לכניסה של יותר ויותר חברות חדשות לתחום ויתרה מזו, לעיצובים חדשים של פרגולות עץ. אנחנו יכולים למצוא כיום הרבה יותר דוגמאות שיכולות לשמש לשימוש פרטי ואחר.

פרגולה מעץ נחשבת לאחת הפרגולות הפופולאריות ביותר בשוק הישראלי ולו מהסיבה הפשוטה, שהיא נוחה ומרשימה, היא מוסיפה אלמנטים רבים לעיצוב המקום, הן בזכות החומר והן בזכות הצבעים השונים אשר נכללים בו.

אנחנו יכולים למצוא דוגמאות של פרגולה מעץ, החל מדוגמאות של צבעים שונים (חום בגוונים שונים, אפור, שחור, לבן ועוד) וכן עיצובים שונים. כמו כן, ניתן למצוא פרגולות בשלל גדלים, בין כאלה שמוקמות על ארבע רגליים וכן פרגולות תלויות אשר ניתן להתקין מהמבנה של הבניין כלפי חוץ.

דברים שחשוב לדעת על פרגולה מעץ

בשונה מפרגולות אחרות, הרי פרגולה מעץ דורשת לא רק התקנה אלא גם תחזוקה ותפעול במהלך השנה. זה נובע מכך שהפרגולה נמצאת בשטח פתוח והיא מושפעת מתנאי מזג האוויר. יש לשמר את הארץ באמצעות צביעת וכן חומרים אחרים שמאפשרים לתחזק ולשמר את הפרגולה. יש לבצע את הטיפול לפחות פעם בשנה.

כמו כן, ניתן להתקין פרגולה מעץ מסוגים שונים, העץ הקלאסי הוא כמובן עץ מלא שנחשב לאיכותי מכולם, אך אנחנו יכולים למצוא גם פרגולות מעץ סיבית או עץ אחר, אך אז יש לקחת בחשבון שהיא לא בהכרח תהיה פרגולה חזקה שתחזיק מעמד. ייתכן מאוד שנצטרך לבצע בה שינויים שונים, על מנת שנוכל להשתמש בה לאורך זמן.