עיצוב פנים ברמה אחרת מתחיל בבחירת המעצב הנכון

עיצוב פנים ברמה אחרת מתחיל בבחירת המעצב הנכון

השלב הראשן בתהליך עיצוב פנים מתחיל בבחירת מעצב. לשמחתנו, בשנים האחרונות היצע המעצבים בישראל עולה באופן מתמיד, בין היתר בזכות העובדה שנפתחו שורה של חוגי עיצוב פנים במוסדות לימוד שונים, ואלה הכשירו סטודנטים צעירים להיות מעצבים מקצועיים.

אך עצם זה שיש כמות גדולה של מעצבי פנים לא מבטיח בהכרח, שכל אחד מהם יכול להתאים לנו או שכל אחד מהם הוא איש מקצוע ברמה גבוהה. לכן אנחנו צריכים לדעת כיצד לעשות את הסינון, כיצד לברור מתוך כל אותם מעצבי פנים את זה שמתאים לנו לעבוד איתו, זה שיכול לספק לנו תוכנית עיצוב ותכנון אשר מתאימה, הן לצרכים שלנו והן למה שאנחנו מחפשים באופן פרקטי.

השאלה היא, כיצד בוחרים מעצב פנים כזה, מה עלינו לחפש, מה הם הדברים שיכולים לעזור לנו למצוא מעצב פנים איתו נרצה ונוכל לעבוד. מעצב פנים שנוכל לסמוך עליו שבסיום תהליך העבודה, אכן הבית או המשרד, יעוצב בדיוק כמו שאנחנו רוצים.

עיצוב פנים

פרמטרים לבחירת מעצב פנים מתאים

פרמטר ראשון, עלינו לבחור איש מקצוע עם תיק עבודות מוכח. הכוונה למעצב פנים שיכול להציג לנו את הרזומה שלו. חשוב שנבחן בתיק העבודות, לא רק את אופי וסגנון העיצוב אלא גם האם הוא ביצע בעבר עיצובים למבנים דומים למבנה שלנו. כך נוכל לדעת יותר על מידת התאמתו לתפקיד.

פרמטר שני, עלינו לבחון את לוח הזמנים שלו, מתי הוא יהיה זמין ותוך כמה זמן הוא יכול לסיים את העבודה שלו אצלנו. אנחנו לא נרצה שהוא ימשוך אותה בלי הפסקה, כמובן.

פרמטר שלישי, עם איזה צוות ואנשי מקצוע הוא עובד. לכל מעצב יש אנשי מקצוע, ספקים, איתם הוא עובד על בסיס קבוע (בדרך כלל). חשוב מאוד שנבחן מי הם והאם הם מתאימים למה שאנחנו מחפשים.

פרמטר רביעי, נקודה משמעותית בתהליך הבחירה זה הקשר בינינו, הכימיה, עד כמה אנחנו פתוחים לקבל את העצות שלו ועד כמה הוא פתוח לשינויים. זה חשוב מאחר ולא נרצה מעצב פנים שמציג פרדיגמה מסוימת של עיצוב ולא מוכן לוותר עליה.