ביטוח משכנתא – איך זה עובד?

מחירי הדיור לא לטובתנו וכל שעלינו לעשות הוא להמתין לנס גדול ולהצעת החוק שהציע יאיר לפיד. בכל מקרה, כל זוג צעיר בישראל מתקשה להיכנס למעגל רוכשי הדירות, במיוחד כאשר מדובר בעיר נחשקת כמו תל אביב.

אין ספק כי הבנקים חשים מאוימים לאור המצב ומחייבים כל נוטל משכנתא לעשות ביטוח משכנתא שיגן לא רק על הלווה אלא גם על המלווה. אומנם לא כולם מודעים להכרח זה, אך הוא חי וקיים וכל מה שנותר לעשות הוא לחפש ביטוח משכנתא במחיר סביר שיכסה כמה שיותר. לאור הטכנולוגיה המתקדמת והאינטרנט השופע במידע, רובינו מתעצלים לגשת אל הפקיד בבנק או לחברת הביטוח, בכדי לעשות ביטוח משכנתא, לכן אחד הפתרונות המצוינים הוא ביטוח דרך הטלפון או האינטרנט.

ביטוח חיים וביטוח מבנה

ביטוח משכנתא הוא למעשה פוליסה שכל מי שלוקח משכנתא מחויב לעשות, בכדי להבטיח לגוף הפיננסי כי הוא יקבל תשלום בכל מקרה, גם אם הלקוח לא יצליח להחזיר את המשכנתא כתוצאה ממקרים לא רצויים כמו אובדן כושר עבודה וכדומה. ביטוח משכנתא כולל בדרך כלל ביטוח חיים וביטוח מבנה, כאשר ביטוח חיים אומר כי באמצעות הביטוח, המשפחה של הלווה יכולה להרגיש בטוחה, במידה והלווה מאבד כושר עבודה או נפטר, באמצעות הביטוח תשלומי המשכנתא ימשיכו לעבור לגוף הפיננסי וכך המשפחה לא תאלץ לוותר על הבית שלה. ביטוח מבנה מבטח את הנכס במקרה של תופעות טבע כגון רעידות אדמה, סופות, שריפות וכדומה. לכל פוליסה יש את התנאים שלה, לכן חשוב לוודא לפני כן אילו תנאים אתם מקבלים ואילו כיסויים.

ביטוח משכנתא באינטרנט

באמצעות האינטרנט ניתן לבדוק מגוון ביטוחים שונים ולהבין מה הביטוח המתאים ביותר לצרכים שלכם. באתר האינטרנט של חברת הביטוח ניתן להתרשם מהפרטים הקטנים ואף לרכוש את הפוליסה באמצעות נציג וירטואלי ובלחיצה על מספר כפתורים, בלי לבזבז זמן בהליכה פיזית לכל אותם גופים או בשיחות סרק בטלפון. חשוב כי תלמדו היטב מה כל פוליסה מעניקה ותבחרו בביטוח הטוב ביותר, לאחר השוואה מדוקדקת באתרי האינטרנט השונים.