תאורת מבנים

תאורת מבנים

כשאנחנו מסתכלים על מבנה מהצד, אנחנו הרבה פעמים מתייחסים אל המכלול שלו ומעת לעת שמים לב גם לפרטים מסוימים ספציפיים שמשפיעים על האופן בו הוא נראה וכן על האופן בו פועל. בין אם זה אופי החללים, אופי הכניסות והיציאות, השילוב של החדרים השונים ועוד.

תאורת מבנים

אחת הנקודות המשמעותיות ביותר בכל מה שקשור לנראות ולתפעול של מבנה, כל מבנה, בין אם הוא פרטי, מסחרי או ציבורי, מתייחס לשאלה כיצד בנויה והיכן ממוקמת תאורה המבנה. תאורה, בדומה לאלמנטים אחרים, יש לה גם מאפיינים פונקציונאליים וכן מאפיינים עיצוביים. הרי אם אנחנו בוחרים להציב גוף תאורה בגודל ובצורה מסוימת במסדרון או בחדר מסוים, יש לכך השפעה רחבה, בין אם זה על האופן בו החדר ייראה, על האופן בו נוכל לעשות בו שימוש, אילו דברים נוכל לשים בחדר ועוד.

תאורת מבנים היא דוגמא טובה לאלמנטים אליהם אנחנו נתייחס גם באופן רחב, כלומר כשנבחן מבנה הרי שנתייחס לתאורה כחלק מהמכלול שלו, וגם באופן פרטני, נשים לב בדיוק היכן ובאיזה גודל ממוקמים גופי התאורה השונים, כיצד הם משפיעים על הנראות של המקום וכן על היכולת שלנו להשתמש במקום בצורה פרקטית.

אנחנו יכולים למצוא אלמנטים שונים של גופי תאורה, בין אם מדובר באלמנטים גדולים ורחבים ובין אם מדובר באלמנטים צרים, אנחנו יכולים גם למצוא אלמנטים גלויים, גופי תאורה אשר מותקנים על גבי הקירות או התקרה, וכן בחזית החיצונית של המבנה באופן גלוי, וכן גופי תאורה אשר מוסתרים מאיתנו, למשל ספוטים מסוגים שונים אשר נמצאים בתוך התקרה (למשל בנישת גבס) ועוד.

השימוש בגופי תאורה מסוג כזה או אחר, הוא לא מקרי. אנחנו נבצע שימוש בגופי תאורה מסוגים שונים, על פי בחירה בהתאם לגודל המקום, לעיצוב שלו וכן לאופי השימוש שאנחנו רוצים לבצע במקום. סביר להניח שאם מדובר במבנה גדול, לא נבחר גופי תאורה קטנים ולהיפך. אם נרצה תאורה אינטימית אנחנו נבחר גופי תאורה קטנים שיאירו את המקום באופן נקודתי ולא משהו רחב וגדול. הכל שאלה של שימוש וגודל המקום.