ריהוט למסעדות – כיצד הריהוט משפיע על האווירה

ריהוט למסעדות – כיצד הריהוט משפיע על האווירה

כשיזם, איש עסקים או שף, מחליט לפתוח מסעדה, יש 3-4 דברים עיקריים שהוא מסתכל עליהם, המיקום בו הוא יפתח את המסעדה, התפריט שהוא יגיש, קהל הלקוחות אליו הוא יפנה, והאווירה אותה הוא מבקש ליצור במסעדה.

במובן מסוים, כל אחד מהדברים הנ"ל וכן דברים אחרים, בצורה כזו או אחרת, מושפעים מהריהוט שיוצב במסעדה. אי אפשר להתייחס למסעדות, לא ברמה מקצועית ולא בשום רמה אחרת, מבלי להתייחס לשאלה, איזה ריהוט מוצב בהן. מעצם העובדה שלריהוט יש משמעות פרקטית אך גם מעצם זה שלריהוט יש משמעות של סגנון ועיצוב.

הרי כשאנחנו נכנסים למסעדה, אז מלבד התפריט, הדבר הראשון שאנחנו מתייחסים אליו הוא הריהוט, זה הדבר הראשון שאנחנו רואים. בין אם מדובר בשולחנות, כסאות, דלפק משקאות, ארונות ועוד. כל דבר יכול להשפיע.

דוגמאות של ריהוט למסעדות

אפשר לחלק את עולם הריהוט של המסעדות לכמה קטגוריות כלליות. יש ריהוט בסיסי, שולחנות וכסאות מתכת או פלסטיק, לא משהו מיוחד מצד אחד אך מצד שני, מספיק נוח ונעים בשביל לשבת ולאכול.

ריהוט למסעדות קצת יותר מעניין וייחודי, הוא ריהוט עץ. אנחנו מכירים את הריהוט הזה מלא מעט פאבים, בעיקר כאלה בסגנון של פעם, מסעדות בוקרים, ועוד שורה ארוכה של מסעדות מסוגים שונים. צריך לומר שהרבה פעמים, קיים שילוב מנצח של ריהוט עץ למסעדות יחד אביזרים וריהוט וינטאג'. כל מיני חפצים ישנים שיוצרים אווירה מיוחדת. זה מקרה קלאסי כיצד הריהוט משפיע על האווירה, וסביר להניח שיחד עם התפריט זה יוצר מקום מיוחד.

ריהוט מודרני יותר, הוא ריהוט פלסטיק שמגיע בצבעים ובצורות שונות וכן ריהוט בד, למשל ספות מיוחדות או פינות זולה. בישראל יש לא מעט מקומות כאלה, חלקם מתקשרים בצורה ישירה עם החוויה המוכרת לנו מהטראבינים בסיני או הטברנות ביוון. צריך לומר, שבצד השני של הסקאלה, אפשר למצוא מקומות יוקרתיים שמציעים כורסאות וספות יוקרתיות, בין אם מדובר בכאלה שנמצאים באזור הסעדה עצמו וכאלה שנמצאים באזור קבלת הפנים לפני שמתיישבים במסעדה.

צריך לומר, שבכל הקשור לריהוט מסעדות, בתי קפה או פאבים, כמעט ולא קיים הבדל, כלומר אף על פי שהמקומות יגדירו את עצמם בצורות שונות, היום כבר לא מוצאים הרבה הבדלים בין השלושה. נכון שבפאבים אנחנו נמצא, לא פעם, הרבה יותר כסאות גבוהים כיאה לפאבים, ובבתי קפה נמצא אולי פחות שולחנות מיוחדים והרבה יותר קלילים, אך עדיין, כיום בשלושת המקומות אנחנו נמצא ריהוט שהוא יחסית דומה.

נקודה אחרונה, כשאנחנו מחפשים ריהוט למסעדות, אנחנו צריכים לשים לב, לשטח של המקום, כך שלא יהיה צפוף בין שולחן לשולחן, וכן שכול האורחים במסעדה יוכלו לשבת בנעימים וליהנות מפרטיות מרבית, על מנת שבכל שולחן יוכלו לשוחח אחד עם השני, מבלי להפריע לשולחנות אחרים.