תאורה לבית – כיצד בוחרים תאורה בצורה חכמה

תאורה לבית – כיצד בוחרים תאורה בצורה חכמה

 

כשאנחנו נכנסים לבית, אחד הדברים הראשונים שאנחנו שמים לב אליה זו התאורה. בין אם במובן של כמות האור שהיא מספקת למקום ובין אם מבחינה עיצובית, כלומר כיצד התאורה משתלבת בעיצוב של המקום, בין אם היא מוסיפה לעיצוב של הבית ובין אם לא.

לכן יש משמעות גדולה לכל מה שקשור לנושא של תאורה לבית, אנחנו צריכים להקדיש לכך משמעות רבה, על מנת שנוכל ליהנות מתאורה אופטימאלית מחד, ומאידך ליהנות משילוב של גופי התאורה בצורה נכונה לעיצוב של הבית.

לשם כך, אנחנו נציג מספר נקודות כיצד בוחרים תאורה לבית. לפני כן רק נציין, שבאפשרותנו לבחור סגנונות שונים של אמצעי תאורה, בין אם מדובר בתאורה תלויה, עומדת או אחרת. על כן אנחנו יכולים לתכנן את העיצוב של המקום וחלוקת התאורה בו, בצורות ובאופנים שונים.

תאורה לבית

נקודות לבחירת תאורה לבית

נקודה ראשונה, גודל השטח שעומד לרשותנו. כשאנחנו מחליטים לחפש אמצעי תאורה לבית, אנחנו צריכים לקחת בחשבון, מה הוא גודל השטח אותו אנחנו מבקשים להאיר. ככל שהשטח גדול יותר, כך נצטרך יותר אמצעי תאורה או שנצטרך להשתמש באמצעי תאורה גדולים יותר, זה תלוי בהעדפה שלנו.

נקודה שנייה, כמה פתחים יש במקום. חדר בו יש מספר חלונות, זה חדר בו ניתן להשתמש בכמות קטנה של אמצעי תאורה או באמצעים קטנים. שכן, אנחנו יכולים לחסוך ולהשתמש בתאורה טבעית, זה הרבה יותר סביר מבחינתנו.

נקודה שלישית, כאמור אנחנו צריכים לבחור גופי תאורה לבית באופן כזה שיתאים לעיצוב הכללי, הן מבחינת צבעים, סגנון, גודל וכן מבחינת אלמנטים אחרים.

נקודה רביעית, מוטב שנבחר אמצעי תאורה שאנחנו יכולים לשנות, כלומר, כמה שפחות אמצעי תאורה שעלינו לתלות על הקיר או בתקרה. בצורה כזו אנחנו יכולים לשנות אותם מעת לעת, בהתאם לצורך.

נקודה חמישי, עלינו לבחור תאורה שהיא חסכונית, לכן מוטב אם נשתמש בתאורת לד ולא באמצעי תאורה אחרים, כגון ליבון. כך אנחנו נהנים מחסכון בצריכת חשמל, חסכון שיגולם בהוצאות נמוכות באופן יחסי לאלו שנידרש לשלם אם נשתמש באמצעים אחרים.