איך אפשר לעצב חלל עבודה בצורה טובה?

איך אפשר לעצב חלל עבודה בצורה טובה?

עיצוב חלל עבודה הינו חשוב במיוחד, גם לנוחות העובדים וכמובן שגם לנוחות הלקוחות ונראות העסק.

חללי עבודה מעוצבים יכולים להיות חללים מכל סוג, בין אם מדובר במשרד רואי חשבון עד למשרדים של חברות הייטק, משרדי מעצבים, בתי עסק כמו מספרות, סטודיו לצילום, משרד פרסום ועוד.

אז כיצד תוכלו לעצב את חלל העבודה בצורה טובה יותר? כמה טיפים טובים בהמשך.

חשבו מחוץ לקופסא – כאשר אתם ניגשים למלאכת העיצוב חשוב לתכנן את עיצוב חלל העבודה תוך רישום סקיצה ראשונית. חשבו את שטח החלל וחשבו בעיצוב מחוץ לקופסא. לאחר שפינתם את הריהוט והחפצים המיותרים, נסו לחשוב על עיצוב מעניין וייחודי לחלל שלכם.

לדוגמא: משרד רואי חשבון לא חייב להיות משרד אפור ומשעמם. הוציאו את השטיחים האפורים מהמשרד, החליפו את הרצפות האפורות בפרקט לבן (כזה שצבעו בעצם אפור בהיר), החליטו כי אתם מקנים חמימות למשרד על ידי פריסת שטיחים כפריים, והוסיפו ספות בעיצוב חם ומזמין, כמו גם פריטים שמשרים אווירה ביתית.

רהטו את החלל בצורה נעימהספות איטלקיות, מערכות ישיבה מסיביות מעץ מלא, ספות עתיקות במראה כפרי עשויות עור איכותי, שולחנות קפה ייחודיים, שטיחים ארוגים צבעוניים ועוד, כולם יהפכו את חלל העבודה לכזה שמרוהט בצורה נעימה.

השקיעו מחשבה בפרטים כמו חדר האוכל, עמדות העבודה, פינות הישיבה וכדומה,  ותוכלו לרהט את המשרד וחלל העבודה שלכם כך שהעובדים ירגישו בו בנוח, והלקוחות לא ירצו לעזוב אותו.

הוסיפו טאצ' אישי – חשוב להוסיף אמירה אישית לעיצוב החלל. לדוגמא: הצגת כתבות אודות המשרד בצורה צבעונית על הקירות תראה את הקשר בין העיצוב לעיסוק של המשרד שלכם. הצגת פרסים על מדף במשרד פרסום תעיד על ההישגים של המשרד, ותמונות עם לקוחות מרוצות שעברו מהפך, תוסיף גם היא נגיעה אישית לחלל.

אל תפחדו משימוש בצבעים – אל תפחדו משימוש בצבע. חלל עבודה גם אם הוא מעוצב בסגנון מודרני או תעשייתי שבו ישנו פחות שימוש בצבע, הוא עדיין כזה שניתן להוסיף בו תמונות צבעוניות, עציצים פורחים וצבעם עז, שטיח או ספה בצבע בוהק שתשבור את השממה ועוד.