ניקיון אחרי שריפה – מדוע כדאי להזמין חברה מתמחה?

ניקיון אחרי שריפה – מדוע כדאי להזמין חברה מתמחה?

לא פעם אנחנו שומעים על שריפות שמתרחשות במבנים, בין אם מדובר במבני מגורים או מבנים מסחריים ואחרים. לרוב אנחנו שומעים על שריפות כשיש נפגעים בנפש או לחילופין, כשמדובר על שריפות מאוד גדולות. אך מן הסתם, יש מבנים שעוברים שריפות שאיש לא שומע עליהן, כי הן קטנות ולא משמעותיות. עבור בעל המבנה ומי שמשתמש בו זה מהותי כמובן, בפרט כל תהליך השיקום שמגיע לאחר מכן.

חלק מתהליך השיקום של המבנה לאחר שריפה זה ניקיון שלו. המונח "ניקיון אחרי שריפה" מוכר מאוד לחברות ניקיון מקצועיות שכן חלקן מתמחות בכך ומוזמנות לבצע את העבודה, בכל פעם כשמבנה עובר שריפה באחד מחלקיו ויש צורך לנקות אותו לפני שיפוץ. כאן המקום להדגיש, מבנה שנשרף כליל, מן הסתם אין צורך לנקות אותו אלא הוא ייהרס וייבנה מחדש, מבנה שנשרף באופן חלקי, יש צורך לנקות אותו, בין אם זה בשביל שיהיה ניתן לשקם אותו ובין אם זה בגלל שהניקיון יכול להספיק ולא צריך מעבר לזה. הכל תלוי במימדי השריפה ובהשפעותיה על המקום.

השאלה היא, מדוע נכון להזמין חברה שמתמחה בתחום ולא לנקות אותו בעצמנו. יש לכך שתי תשובות עיקריות. ראשית, לנו אין את היכולת ואת האמצעים בשביל לנקות את המבנה לאחר שריפה. לשם כך יש צורך להחזיק ציוד מקצועי ייחודי שיכול לנקות את המבנה באופן מלא, יש צורך להעסיק אנשי מקצוע, מדובר בעבודה לא פשוטה. לכן חשוב רק חברות שמתמחות בכך יכולות לעשות זאת.

שנית, הרבה פעמים כתוצאה משריפה יש שינויים בתשתית של המקום ובמקרים כאלה, יש דברים שמותר לעשות ודברים שאסור. אנשי מקצוע שמתמחים בעבודות ניקיון אחרי שריפה, יודעים בדיוק מה מותר ומה אסור. אם אנחנו נבקש לנקות את המבנה בעצמנו, אנחנו עלולים לסכן את עצמנו.

לכן עדיף להזמין אנשי מקצוע שמתמחים בכך, בצורה כזו נוכל ליהנות מניקיון אחרי שריפה שמתבצע גם באופן מקצועי וגם לא מסכן איש. כמובן שעבודת הניקיון תתבצע עד שהמקום יהיה נקי לגמרי ויהיה ניתן להחליט מה עושים איתו.