מהי התחדשות עירונית

מהי התחדשות עירונית

כאשר מדברים על התחדשות עירונית, מדובר למעשה על אזור או שכונה מסוימת בעיר, אשר יש צורך לשקם ולחדש אותה. לרוב מדובר על אזור ישן, המכיל בניינים ישנים ומתפוררים אשר פוגעים בנוף העירוני ולעיתים אף מהווים סכנה ממשית עבור הדיירים. במקרים כאלו יש צורך להרוס את הבתים הישנים, ולבנות במקומם בניינים חדישים ובטיחותיים יותר. בניינים אלו ישפרו את הנוף העירוני, יאפשרו לבעלי הדירות להתחדש בדירה חדשה ונעימה יותר וכמובן יאפשרו לקבלן שיזכה במכרז, לבנות כמה קומות נוספות. כך שמדובר על מקרה נדיר שבו כולם מרוויחים, כולל העירייה, הדיירים וכמובן גם הקבלן. רוב האנשים מכירים את התחום הזה תחת השם תמ"א 38 או פרויקט פינוי בינוי. חשוב כמובן לקבל ליווי מקצועי מטעם עורך דין שמתמחה בתחום, על מנת לוודא כי כל הזכויות של הדיירים נשמרות ע"פ החוק.

לעוד מידע על התחדשות עירונית, הכנסו לאתר https://magdilim.co.il/

כל מה שחשוב לדעת לגבי התחדשות עירונית

למעשה מדובר על פרויקט יחסית חדש, אשר קם לתחייה רק לפני מספר שנים. המטרה העיקרית של הפרויקט היא להוריד מהנוף העירוני את כל מבנים הישנים והמתפרקים, אשר לא פעם מהווים סביבה לא בטיחותית למגורים. המטרה היא להקים במקומם בניינים גבוהים יותר, אשר יהיו חדישים ובטיחותיים יותר. כמו כן, בניינים אלו יכילו כמות גדולה יותר של דירות, מאשר הבניין המקורי, דבר שאמור להוריד את יוקר המחייה בארץ. המטרה היא לייצר כמות גבוהה של יחידות דיור חדשות, במטרה לספק מקום מחייה לאלפי משפחות. היות והאוכלוסייה בארץ רק הולכת וגדלה, יש צורך לחשוב על דור העתיד ולספק גם להם מקומות דיור. חשוב לציין כי הדיירים אשר זוכים להשתתף בפרויקט, משדרגים את הדירה שלהם בצורה משמעותית. הערך של הדירה החדשה יהיה תמיד גבוה יותר מהערך של הדירה המקורית שלהם. כמו כן, הדירה החדשה יכולה להכיל מרפסת שמש, ממ"ד ושדרוגים נוספים בהתאם להסכם עם הקבלן.

לסיכום, התחדשות עירונית הינו פרויקט נפלא אשר מאפשר לטפל הן במצוקת הדיור שקיימת היום בארץ, והן לשפר את פני העיר. בנוסף לכך, לא מעט בעלי דירות ישנות ומתפוררות, זוכים לשדרוג רציני של הדירה שלהם.