רטיבות בקיר חיצוני כיצד לטפל

רטיבות בקיר חיצוני כיצד לטפל

הקירות החיצוניים של הבית אלו הם הקירות אשר פונים כלפי חוץ ומקיפים את המבנה שלנו.

אם אתם גרים בבניין משותף, הרי שבמרבית המקרים יש לכם בדירה רק חלק קטן מהקיר החיצוני, אך אם אתם גרים בבית פרטי, הרי שכול הקירות החיצוניים נמצאים בבעלותכם והם באחריות הבלעדית שלכם.

רטיבות בקיר חיצוני עלולה לגרום לנזקים משמעותיים לבית, כולל התנפחות של הצבע ושל הסיד, היווצרות של עובש (שהוא גם מסוכן מאוד לבריאות) וכמו כן גם נזקים ליסודות המבנה.

שימו לב לכך שמגורים בדירה או בבית אשר סובל מתופעה של רטיבות עלול לגרום למחלות בדרכי הנשימה, ובמיוחד אצל מי שמועד לכך, כמו ילדים  וקשישים.

הדבר הראשון שיש לעשות במקרה של רטיבות בקיר חיצוני הינו לאבחן את מקור הרטיבות, ועוד על כך לפניכם.

 

רטיבות בקיר חיצוני – גורמים נפוצים

 

איטום לקוי של הגג

רטיבות בקיר חיצוני עלולה להיווצר כתוצאה מאיטום לקוי ובלתי מספק של הגג, קחו בחשבון כי גם איטום אשר נעשה בידי המקצוענים הטובים ביותר בתחום יסבול מבלאי מסוים, ולכן חשוב להקפיד על חידוש של האיטום כאשר הדבר נדרש. נוסף על כך, איטום לקוי במרפסת בדירה הנמצאת מעל החדר שלנו עלול לגרום אף הוא לנזילה של מים ולרטיבות רבה, ויש לטפל בעניין במהירות.

רטיבות מתחת לחלונות

רטיבות בקיר חיצוני אשר מתרחשת מתחת לחלון היא כמעט תמיד תוצאה של חלון לקוי אשר אינו הותקן כהלכה. במקרים אלו יש לשקול החלפה של החלון ולוודא כי החלון החדש עומד בכל התקנים הנדרשים.

סדקים בקירות

רטיבות אשר מתרחשת בקיר החיצוני יכולה להיות גם תוצאה של סדקים בקירות, וכאן המקום לפנות אל חברה קבלנית לשיפוץ ולאיטום, אשר תוכל לתת לכם מענה הולם.

 

רטיבות בקיר חיצוני – אופן הטיפול

 

הטיפול ברטיבות עצמה נעשית בשני שלבים. לאחר שזיהיתם את מקור הבעיה, יש לפנות אל חברת איטום אשר תוכל להפסיק באופן מידי את החדירה של המים אל תוך הבית שלכם. לאחר שהחברה סיימה את עבודתה, יש לתת לקירות להתייבש במשך כמה שבועות, לקלף את הטיח המתפורר ולצבוע מחדש.