מה כדאי לדעת על התחדשות עירונית

מה כדאי לדעת על התחדשות עירונית

בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות, יותר ויותר חברות אשר מציעות שירות התחדשות עירונית עבור רשויות מקומיות באזורים שונים בארץ ובפרט עבור דיירים בשכונות ספציפיות. הרעיון הוא לשפר את פני החזות של העיר בכלל והשכונה בפרט, זאת במטרה להביא אותן אל המאה ה-21.

כשאנחנו מסתכלים על יישובים בישראל, אפשר לומר שהחלוקה בין השכונות ביישובים היא מאוד ברורה. במרכזי היישובים ולעיתים גם בפריפריה שלהם, ישנן שכונות ישנות, אשר במקרים רבים נבנו לפני עשרות שנים. מדובר על שכונות שהוקמו עם הקמת היישוב, ומעט מאוד השתנה בהן אם בכלל. מטעמים ברורים, חוסר תקציב, חוסר יכולת של הרשות המקומית, אי הסכמה של הדיירים וכן מתנאים לוגיסטיים.

לעומתן, אנחנו יכולים למצוא שכונות חדשות שנבנות באזורים מסוימים ביישובים, למשל, מדובר על שכונות שנבנות בשטחים ריקים, בפריפריה של היישובים היכן שלא היו בעבר שכונות ועוד. מדובר על שכונות עם בנייני רבי קומות, מרכזי קניות, עורקי תחבורה מסודרים וכדומה.

התחדשות עירונית נועדה לשפר את פני המראה של השכונות הישנות. מדובר הן על שיפור פני השכונה עצמה והן על שיפור של מבנים ספציפיים בשכונה. המטרה היא לא רק להפוך את המבנים לחלק מהמאה ה-21 בחזות שלהם, אלא גם לשפר אותם מבחינה תשתית. כלומר לחזק אותם, להתקין תשתיות חדשות, לשפר את איכות החיים של המתגוררים באותם בניינים ועוד.

התחדשות עירונית היא תהליך מאוד ארוך אשר מתבצע על ידי קבלנים שמתמחים בכך, בהסכמת הדיירים כמובן וכן בעידוד הרשויות המקומיות והמדינה. לא פעם הרשות המקומית עוזרת בעזרת מנופי תמיכה שונים, מתוך הכרה שבלעדיהם, גם הקבלנים לא יוכלו לעמוד בכך וגם הדיירים לא יוכלו לעמוד בתנאי התוכנית.

צריך לציין, שמדובר בתוכניות שלוקחות זמן ורק חברות רציניות שיש להן משאבים כלכליים וכמובן ידע מקצועי וניסיון, יכולות לבצע תוכניות שכאלה.

חשוב לומר עוד, התחדשות עירונית משפרת לא רק את איכות החיים של הדיירים באותן שכונות אלא גם מעלה מאוד את ערך הנכסים, ובכך מעלה במובנים מסוימים, את ערכו של הישוב כולו.

לעוד מידע אודות התחדשות עירונית, הכנסו לאתר https://magdilim.co.il/