עיצוב בסגנון ים תיכוני

עיצוב בסגנון ים תיכוני

הסגנון הים תיכוני הפך לחלק גדול בעיצוב כיום, כאשר עיצוב בסגנון זה מאפשר הרגשה ביתית אך גם ייחודית, שכן סגנון זה מזכיר בתים הנמצאים בחופי יוון, שכל כולם משדרים חופשה אחת גדולה!

עיצוב זה יכול להתאים למגוון דירות ובתים, אך הוא משתלב נהדר בבתים שבורכו במרפסות בכל גודל, בחצרות, וגם בגינות גדולות.

מה זה סגנון עיצוב ים תיכוני?

הסגנון הים תיכוני מאופיין בחלונות גדולים שפונים אל הים, בתים מרווחים בנויים בסגנון בית ערבי שבו חלונות עם קשתות גדולות, רצפות מאוירות, נישות מקסימות, והוא שם דגש על החוץ כמו חצר גדולה מלאה עצי לימון וגינות תבלינים.

אז איך אפשר לעצב דירה בסגנון ים תיכוני?

כפי שהזכרנו, כיום ניתן לעצב כמעט כל דירה בסגנון זה, תוך שאתם מקבלים השראה ממגזינים, תמונות, ואף סיורים בבתים בסגנון יווני אותם ניתן למצוא בתל אביב וביפו העתיקה.

כמה טכניקות לעיצוב ים תיכוני

חיפוי קירות – אחד המאפיינים של סגנון ים תיכוני הוא חיפוי קירות באריחי קרמיקה צבעוניים. חיפוי קירות יכול להיות פסיפס שמאד מאפיין את הסגנון, או חיפוי באמצעות אריחים מקושטים.

שטיחים צבעוניים – הנחת שטיחים צבעוניים בחללים שונים בדירה תקנה לכם את הסגנון המבוקש. שטיחים מעוטרים ובוורדים גדולים, בגווני ירוק, שחור אשום וורוד, יהפכו את הדירה שלכם לצבעונית וחמימה.

צמחייה עשירה – בתים יוונים ידועים בעומס הצמחייה שלכם. גדלו עציצי תבלינים, אם יש לכם חצר טעו עצי לימון, והעשירו את המרפסת בשיחי וורדים.

גופי תאורה ייחודיים – גם גופי תאורה ייחודיים מאפיינים את הסגנון הים תיכוני, כאשר אפשר להפוך כל חפץ שקוף לגוף תאורה, כמו צנצנות, ספלים, קופסאות שקופות ועוד.

צבעים בוהקים – השתמשו בעיצוב בצבעים בוהקים, כמו למשל בספה בצבע ורוד פוקסיה, שבניגוד אליה מוצבת כורסא ירוקה בוהקת.

כל אלה ואחרים יסייעו לכם להרכיב את סגנון העיצוב המבוקש.