חימום ריצפתי- מתי כדאי להתקין ולמה זה כזה להיט גדול?

חימום ריצפתי- מתי כדאי להתקין ולמה זה כזה להיט גדול?

אין ספק שבשוק פתרונות החימום הביתים, הכוכב העולה הוא החימום הרצפתי. חימום זה הוא כבר מזמן לא עוד טרנד אלא עובדה מוגמרת, שיותר ויותר אנשים מאמצים לחיקם. מדובר בפתרון החימום המומלץ ביותר כיום, במיוחד אם אתם בדיוק עכשיו בונים בית חדש או משפצים את הדירה.

היכן המערכת ממוקמת?

בניגוד לפתרונות חימום אחרים הבולטים לעין, אחד מהיתרונות הגדולים של החימום הרצפתי הוא בכך שהמערכת אינה גלויה לעין. היא מוטמעת מתחת לריצוף בכל חלקי הבית, מה שהופך אותה למערכת האסתטית ביותר. בלי חוטים על הרצפה, בלי אלמנטים גדולים ומוגשמים על הקיר ובלי כלים מתכתיים אשר פרוסים ברחבי הבית. החימום הרצפתי הוא סמוי.

עלויות

אמנם מדובר במערכת יחסית יקרה בהשוואה לשאר פתרונות החימום הקיימים בשוק בעת ההתקנה, אך זוהי גם מערכת חסכונית בטווח הארוך. מערכת זו צורכת פחות אנרגיה וחשמל, מה שמביא לחסכון משמעותי בחשבונות החשמל, במיוחד בחודשים הקרים יותר בהם השימוש בחימום הבית מתפרש על פני יותר שעות.חימום תת רצפתי לבית

תחושה

אחת הטענות הגדולות ביותר לפתרונות חימום כמו מזגנים ומפזרי חום היא שבעוד שהם מספקים את החימום הנדרש, האוויר בחלל בו הם פועלים הוא יבש ומחניק. בחימום הרצפתי, מכיוון שמדובר במערכת הרבה יותר "טבעית" וחכמה, האוויר אמנם חם יותר בבית אך הוא משתלב בצורה נעימה שלא גורמת לאותה תחושת מחנק ידועה.

למי זה מתאים?

במילה אחת: לכולם. ובקצת יותר פירוט: אם אתם עכשיו נמצאים בשלב של בניית בית, וגם ככה נמצאים עמוק בתוך הבלאגן, לא תצטרכו לפרק בלטות וריצוף בבית בו אתם כבר גרים. ניתן בשלב הבניה לבנות את התשתית, להניחה מתחת לריצוף וליהנות מהפירות בסיומו של תהליך הבניה. כנ"ל לגבי אם אתם עכשיו משפצים את הדירה שלכם שיפוץ מאסיבי וכולל. גם כאן זה הזמן להרים את הריצוף ולהתקין את המערכת.

יחד עם זאת, אם אתם רוצים לשדרג את איכות החיים שלכם, ומוכנים "לסבול" מעט עבור זה, אתם בהחלט יכולים להתקין את המערכת גם בבית שכבר עומד וקיים.