גג סולארי – איך זה עובד

גג סולארי – איך זה עובד

 

בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות, יותר ויותר מבנים פרטיים, מסחריים וציבוריים אשר כוללים גג סולארי, כלומר על הגג שלהם מותקנים מתקנים סולאריים. מתקנים אלו נחשבים מאוד פופולאריים לא רק בישראל ולא רק במדינות מערביות אלא גם במדינות שמערכת החשמל שלהן פחות מפותחות והן מחפשות תחליף איכותי וזול.

הרעיון של גג סולארי הוא פשוט. מדובר על גג עם מתקן שכולל לוחות אשר יכולים לקלוט את קרני השמש. מדובר על לוחות סולאריים, ואלה ממירים את החום הנקלט לזרם חשמלי. הזרם עובר מהפנלים לחלק השני של המתקן, הממיר. הוא הופך את הזרם לכזה שיכול להתאים לשימוש ביתי (מזרם DC לזרם AC). בצורה ניתן להשתמש בזרם הנקלט בצורה פשוטה וקלה במקום זרם חשמל שמועבר דרך מערכת החשמל.

חשוב להדגיש בשביל להשתמש בזרם בצורה חכמה, הרי שיש צורך בשני מונים, מונה ייצור שבוחן כמה חשמל מיוצר באמצעות המערכת. המונה השני הוא בוחן כמה חשמל נצרך, והוא מחליף את המונה של חברת החשמל.

למה גגות סולאריים כל כך פופולאריים? כפי שניתן להבין, הגגות מנצלים את קרני השמש ובכך למעשה הם חוסכים מאיתנו את הצורך להשתמש במערכת החשמל, הם מהווים חשמל עצום לצרכים שלנו. אם אנחנו חושבים על צריכה ביתית או מסחרית, מדובר על כמות עצומה של חשמל שמגולמת בחסכון עצום בכסף.

צריך לומר, אנחנו יכולים לראות שימוש ניכר במערכת של גגות סולאריים, הן בזכות העובדה שמדובר במערכת אמינה, איכותית, שפועלת בצורה קלה ופשוטה, והן בזכות העובדה שהיא יכולה לעזור למגוון רחב של אנשים במקומות שונים. זו הסיבה למשל, שמדינות באפריקה ומדינות במקומות אחרים בעולם משתמשות בשיטה זו בשביל לייצר חשמל. הן מנצלות את הכוח שעומד בפני השמש ומאפשר לה ליצור אור וחשמל.

נקודה חשובה שצריך לזכור, התקנת מערכת סולארית היא יחסית פשוטה, אך היא צריכה להתבצע על ידי גורם מקצועי שמבין את התחום ויודע כיצד לבצע את ההתקנה באופן כזה שהגגות אכן יצליחו לנצל בצורה נכונה את כוח קרני השמש.

לעוד מידע על גג סולארי, הכנסו לאתר http://solarroof.co.il/