חימום רצפתי- האם מתאים בכל שלב של הבית או שכדאי לחכות עם זה?

חימום רצפתי- האם מתאים בכל שלב של הבית או שכדאי לחכות עם זה?

אם הגעתם כבר לכאן, כנראה כבר שמעתם על כל היתרונות המטורפים של החימום התת רצפתי, אותו פתרון חימום שהוא באמת לא פחות ממושלם. את הפתרון הזה ניתן לראות בעיקר במדינות צפון אמריקה כמו ארצות הברית וקנדה, אך הוא עשה עליה בשנים האחרונות ויותר ויותר בתים מעדיפים אותו מאשר כל פתרון חימום אחר על אף העלויות הכרוכות בו. האמת? אפשר להבין למה. לחימום רצפתי יש חסרון אחד בלבד: המחיר שלו. מחיר עלויות ההתקנה אינו זול וזאת הסיבה העיקרית שמרתיעה את מרבית האנשים ששוקלים להתקין את החימום הרצפתי. אם מתעלמים לרגע מנושא המחיר, אז אין ספק שמכל פתרונות החימום מדובר במערכת המתקדמת, הירוקה והאפקטיבית ביותר.

למרות זאת, לא בטוח שהיא נכונה בכל שלב, בעיקר בשל העלויות הגבוהות שלה. נסביר.

אם אתם גרים כבר בנכס קיים, התקנה של חימום רצפתי כרוכה בפירוק הרצפה והתקנת המערכת מתחת לריצוף. נכון, זה לא סוף העולם, אבל במקרים רבים זה יכול להעיק. לכן, את החימום הרצפתי, בהנחה שהמחיר אינו מרתיע אתכם, מומלץ להתקין במצבים הבאים:

  1. אתם עושים שיפוץ מאסיבי בבית וזאת הזדמנות- אם אתם שוקלים להרים את הריצוף ולהתקין חימום רצפתי בנכס קיים מבלי לעשות שיפוץ וזה רק כי הפתרון מצא חן בעיניכם, אבל עוד שנה או שנתיים תרצו למכור, אז די חבל על הכסף שלכם. לעומת זאת, אם אתם מתכננים שיפוץ מאסיבי ויודעים שיש לכם עוד שנים ארוכות בבית, בהחלט שווה לנצל את ההזדמנות הזו ולהתקין את המערכת. כנ״ל אם אתם מתכננים להחליף צנרת. שווה לנצל את הצ׳אנס ולהתחדש בחימום רצפתי.
  2. אתם בונים עכשיו בית חדש- במצב בו אתם בונים בית חדש לגמרי, בין אם זאת דירה חדשה או בית פרטי, זה הזמן הטוב ביותר להתקין את החימום הרצפתי. גם עבודת ההתקנה תיבלע ממילא בעבודות הבניה ולא תרגישו את ההשפעה שלה ביום יום שלכם, וגם תכנסו לבית חדש עם מערכת חימום שהיא לא פחות ממושלמת.

לסיכום, חימום תת רצפתי, ניתן ואפשר להתקין בכל שלב, אבל אם פחות בא לכם על בלאגן בבית קיים ואתם לא מתכננים שיפוץ, חכו עם המערכת הזאת למועד אחר.