מה מבצע קבלן בניין?

מה מבצע קבלן בניין?

עולם הנדל"ן מציע לנו מגוון רחב מאוד של אפשרויות, וכדי לממש אותן איש המקצוע הנכון לפנות אליו הוא קבלן בניין. קבלני בניין מבצעים תכנון לקבלת היתר לפרויקטים של התחדשות עירונית (תמ"א 38), משפצים דירות, בתים ובניינים שלמים, מוסיפים ממ"ד לדירה שאין בה חדר חשוב זה, משדרגים דירות באמצעות מרפסות שמש, ועוד.

בניית ממ"ד

המציאות הביטחונית בארץ, והסיכון הבלתי מבוטל כי תתרחש רעידת אדמה, הופכים את הממ"ד (ראשי תיבות של הביטוי "מרחב מוגן דירתי") לחדר יקר ערך בכל בית ואפילו קריטי. כשמחפשים קבלן בניין שיבנה ממ"ד, חובה לוודא שאיש המקצוע שאתם שוכרים את שירותיו צבר ניסיון ספציפי בבניית ממ"דים, שכן מדובר בפרויקטים ייחודיים – ואין תחליף לניסיון מעשי על-מנת להוציא אותם לפועל באופן המיטבי. בפרט ישנם 2 דגשים חשובים – התאמת הבנייה החדשה לקיים, והעובדה שכל העבודה מתבצעת בתוך חלל שגרים בו אנשים, כולל ילדים.

הוספת מרפסות

באופן עקרוני כל בעל דירה רשאי להוסיף לדירתו מרפסת בשטח של 12-14 מ"ר. בחלק מהמקרים ישנן זכויות בנייה שלא נוצלו במסגרת הקמת הבניין, ואפשר לבנות אף מרפסות גדולות יותר. קבלני בניין בונים 3 סוגי מרפסות – מרפסת בטון, מרפסת תלויה ומרפסת משולבת. הסוג הראשון בנוי מבטון ומברזל, ועבודות היציקה מתבצעות בדירה עצמה. הסוג השני, מרפסת תלויה, בנויה מפלדה ובמקרה זה אין עבודות יציקה בדירה שכן הפלדה המגולוונת מיוצרת במפעל. מרפסת משולבת, כפי שניתן להבין משמה, משלבת בטון עם פלדה.

חשוב לציין כי הוספת מרפסת, פעולה אשר משדרגת משמעותית את הדירה וגם מעלה את ערך הנכס במידה רבה, תוכל להתבצע רק אחרי ש-75% מהדיירים בבניין הביעו הסכמה (בכתב) לפרויקט זה.

שיפוץ עם קבלן בניין

קבלן בניין מיומן מבצע גם שיפוצים, ולמעשה זוהי הדרך הטובה ביותר לשפץ דירה ישנה או אפילו בניין שלם ישן. בפרויקטים אלה הדגש העיקרי הוא על תכנון אופטימלי – תכנון מדויק מבטיח שהתוצאה שתתקבל תהיה הטובה ביותר האפשרית, ובנוסף שהדרך אליה לא תתארך יתר על המידה ולא תהיה כרוכה בבלגן רב מדי. שיפוץ באמצעות קבלני בניין כולל התייחסות מפורטת הן לפן הפונקציונלי והן לפן האסתטי.