דיור מוגן ובית אבות: מה ההבדל?

דיור מוגן ובית אבות: מה ההבדל?

ההחלטה לעשות שינוי ולעבור למקום מגורים חדש ולא מוכר מלחיצה וגורמת לא פעם לבלבול. בכדי לנחות על קרקע רכה ולא לחוש חסרי אונים, חשוב להקפיד על כל הפרמטרים מראש ולתכנן את המעבר, כך שהוא לא יהיה כפוי, אלא לפי החלטתכם האישית. כל עוד אתם עצמאיים ומסוגלים לבצע את הפעולות היומיומיות בעצמכם, אין סיבה שתתגוררו במקום בו לא נעים לכם, אלא במקום שיעניק לכם סיבה טובה לקום עם חיוך בבוקר וליהנות מכל מה שהמקום מציע. אין ספק כי יש הבדל משמעותי בין דיור מוגן ובית אבות, כאשר בית אבות מיועד בעיקר לקשישים עם מצב תפקודי מסוים, שלא מסוגלים לפעול בעצמם באופן מלא, אלא זקוקים לסיוע צמוד.

למי דיור מוגן מתאים?

אדריכלות ועיצוב פניםבשונה מבית אבות, דיור מוגן מתאים בעיקר לעצמאים, אשר שוכרים דירה פרטית מאובזרת וחולקים בית תרבות עם בני גילם, בנוסף למתקנים שונים שהמוסד מספק, הופעות, טיולים, שירותי ניקיון ואחזקה, שירותים רפואיים, שירותי ביטחון ועוד. לכל בית דיור מוגן יש את התנאים שלו וכן את השירותים שהוא מציע, כמובן בהתאם לעלות החודשית. ישנם בתי דיור יוקרתיים וישנם בתי דיור רגילים, כאשר לכם יש את זכות הבחירה, לפי התקציב האישי שלכם וכן לפי המיקום בו אתם מעוניינים לשהות. בבית אבות יש אפשרויות מימון יותר קלות וכן השהות מסובסדת על ידי הממשלה, תלוי במצבו הבריאותי של הקשיש.

תמיכה מהמשפחה

בכל מקרה אם אתם בוחרים לשהות בבית דיור מוגן או בבית אבות, התמיכה מהבית מאוד חשובה, מאחר שבשני המקרים עליכם לעשות שינוי משמעותי בחיים. אומנם בית דיור מוגן יהיה הרבה יותר נוח ויאפשר לכם לקחת עמכם ציוד ופריטים חשובים מהבית, בעוד בבית אבות תאלצו להסתפק בחדר שינה קטן, אך בכל מקרה מדובר בתהליך לא קל שיחייב את בני משפחתכם לסייע לכם בתמיכה ובהקפדה לגבי כל פרט ופרט. שימו לב כי אתם בוחרים במקום שיש בו אווירה נעימה, אוכלוסייה איכותית וכמובן צוות מקצועי שיעניק לכם יחס חם ואישי. בכדי להרגיש בנוח, חשוב שתרגישו בבית, גני שרונים, מרגישים שזה בית.