הכינו את עצמכם לקיץ!

החורף האחרון היה די חמים וכבר עם פברואר התחילו ניצנים של אביב להגיע אל מחוזותינו. מדינת ישראל היא מדינה שנחשבת חמה ובעלת מזג אוויר ואקלים ים תיכוני, לכן חשוב שבכל הנוגע לעונת הקיץ הממשמשת ובאה – תהיו מוכנים לכל מכת חום, שרב וחמסין שיגיעו.

אז כיצד מכינים את הבית לקיץ?

על מנת להכין את הבית לחודשי הקיץ יש לשים לב כי אתם יודעים אילו מכשירים מתאימים לביתכם לקירור הבית, ולשים לב כי ביצעתם את כל הפועלות שיורידו את הטמפרטורות החמות בתוך הבית שלכם.

אז כיצד מתכוננים?

בידוד לבית – וודאו כי הבית שלכם מבודד מחום. בידוד טוב לבית הוא כזה שמתחיל מזיפות ואיטום הגגות נגד חום עד לאיטום קירות והפיכתם מבודדים באמצעות פאנלים מבודדים. כיום כמעט כל הבתים הנבנים בבנייה חדשה הם כאלה המבודדים מחום וקור, אך עם זאת בבתים ישנים יותר ייתכן הצורך בחיזוק הבידוד וזיפות הגג מחדש.

מזגן מפוצל – בדקו האם לבית או לדירה שלכם כדאי להתקין מזגן. מזגן מפוצל הוא כזה שמתאים לבתים בעלי מספר חדרים ולא רק חדר אחד או שניים. נסו לבדוק אלטרנטיביות כמו מאוורר תקרה עם שלט, או מזגן נייד וזאת כדי לחסוך התקנה יקרה ועלויות חשמל גבוהות.

מאוורר תקרה – כפי שהזכרנו, מאוורר תקרה יכול להיות פתרון נפלא לבתים קטנים, אך הוא מעולה  גם לשטחים גדולים יותר וזאת משום שבאמצעות מאווררי תקרה חכמים ניתן ליהנות מטכנולוגיה חדשה של פיזור קור ממוקד ברחבי החלל.

סככה – דרך נוספת להוריד את הטמפרטורות בבית היא  באמצעות סככה או פרגולה שמגנה על הבית וגם על החצר מפני חום עז. נסו לבדוק איזה סככה או פרגולה מתאימה ביותר למבנה שלכם, והתקינו את הסככה המתאימה מכל. התקנת פרגולה או סככה תסייע לכם להגן על הבית שלכם מפני קרני השמש החמות והיא תוריד לפחות בשתי מעלות את הטמפרטורה בבית.

אז זה הזמן להתחיל להתמגן ולהתמגן מפני החום הגדול, תוך בחירת דרכי הצינון והקירור החסכניות ביותר.