מערכות חימום רצפתי – כמה טוב להיות בבית

מערכות חימום רצפתי – כמה טוב להיות בבית

החימום הרצפתי הוא הרבה מעבר לטרנד חולף, אלא ממש חלק ניכר ממערכות החימום הרבות המוצעות עבור הבית או בית העסק.

מערכות חימום רצפתי הן מערכות חימום יעילה, אמינה וחסכונית באנרגיה שלא כמו מערכות חימום אחרות. החימום הרצפתי מאפשר למעשה לחמם את העסק שלכם או את הבית כאשר הוא פועל מתחת לריצוף ומשרה אווירה נעימה ומחממת.

היתרון הגדול במערכות החימום התת רצפתיות הוא החימום בחללים שבהם ישנן תקרות גבוהות שמערכות חימום מסוגים אחרים מתקשרות לחמם.

מערכת החימום המתקיימת על בסיס מערכות חימום רצפתי היא מערכת חימום מאד וותיקה בתחום מערכות ההסקה ומבוססת על צינורות סגורים מפלסטיק או אלומיניום בתוכם נעים מים חמים שמפעילים חימום לרצפה שמעליהם.

מערכות חימום רצפתי מתקיימות בעזרת משאבות חום היא שיטת החימום הכי נפוצה כיום. מערכת החימום כוללת למעשה תרמוסטט המאפשר לכוון את עוצמות החימום הרצפתי בכל מקום כאשר בידוד מיוחד המבודד מותקן מתחת לרצפה ושומר על החום. כל זה, יוצא יחד חימום נעים ואחיד לחלל המיועד.

מערכות חימום רצפתי מצליחות ליצור חימום שאינו מייבש את האוויר, אלא יוצר חימום אחיד שמעניק בטיחות ובריאות בצורה מקסמילית מכל הקשור לשדות מגנטיים חשמליים, קרינה ושאר הנלווים המסוכנים אליהם אנחנו נחשפים בשיטות החימום האחרות בתחום מערכות ההסקה.

עלות ההקמה זולה יחסית למערכת המתבססת על צינורות חשמל מחוממים, להבדיל ממערכת המבוססת על צינורות המים. ובכל זאת כדאי שתדעו שבו בזמן שבוחנים את מערכות החימום, גם עלות התפעול צריכה להיות מחושבת בשכלול.

למה הבידוד חשוב

לשכבת הבידוד בין גופי החימום התת רצפתי לבין רצפת הבטון מעליה יש חשיבות מאד  גבוהה. אם קומת קרקע מדוברת, אין שום כוונה לחימום יסודות הבניין. אם מתקינים את המערכת לצורך העניין בקומה אחרת בבית, ובמידה וישנה שכבת בידוד לא תקינה, כל החום יכול לזלוג אל הקומה מתחת ולמעשה לחמם חלל נוסף שאינו שייך לכם ולא רק ליצור אי נעימות בינכם לבין השכנים, אלא גם לבזבז חשמל.