ספות

ספות

הספות בבית הן חלק משמעותי מהחוויה הכללית של מי שנכנס הביתה. זאת משום שהספות יכולות להעניק תחושה נינוחה למתיישבים עליהן. למעשה, אופיין של ספות יכול לגלות לא מעט על בעלי הבית ועל מאפייניהם. ישנן כיום סוגים שונים של ספות כאשר כל סגנון מלמד על אורח החיים, על קצב החיים, על הסגנון האישי ועל הטעם של בעלי הבית.

בחירה נכונה של ספה יכולה להפוך את הבית לפנינה הודות להיותה פריט משמעותי בריהוט הכללי. עם הכניסה לחלל הבית המרכזי, הספות הן האלמנט הבולט ביותר לעין ומסיבה זו, רבים בוחרים לרהט את הבית קודם כל בספות. גם כאשר רוצים לחדש את מראה הסלון הרהיט המשמעותי ביותר אליו מייחסים משמעות הוא הספות.

החומרים הרבים מהם מיוצרים ספות סלוניות מאפשרים בחירה והתאמה של הסגנון האישי לצרכים הכלליים. יחד עם זאת, חשוב להשקיע מחשבה בבחירת חומר הגלם שכן יש לו השפעה רבה על אופי התחזוקה של הספה. כך למשל, יש חומרים שנוח יותר לנקות ויש אחרים שפחות. עור למשל, הוא חומר גלם שמאד קל לנקות אבל רבים נמנעים מרכישת סלוני עור בשל העובדה שהם מיוצרים מבעלי חיים. 

לעומתם, ספות העשויות בד סינתטי נוחות הרבה יותר לישיבה, אינן מזיעות בקיץ, נוחות לניקוי ויחד עם זאת יש הטוענים שהמראה שלהן מרשים פחות מאשר מראה של ספות אחרות. אולם גם במקרה זה, באמצעות השקעה נכונה של זמן, חיפוש וכסף ניתן למצוא את ספת החלומות. ישנם יצרנים שונים המייצרים רהיטים מחומרי גלם מגוונים. ביניהם, יצרנים המתמחים בייצור רהיטים מחומר מסוים, כך שרהיטים אלו מגיעים לרמות גימור מרשימות ונראים כמו רהיטי יוקרה.

סוג נוסף של ספות מיוצא מבד טבעי. בד טבעי הוא בעל מראה קסום ונעים לעין, הן מכניסות לבית המון אור, נעימות ונוחות לישיבה או שכיבה ובמקרים רבים הן אף נוחות יותר מהמיטות המצויות בבית. יחד עם זאת, יש אשר יימנעו מרכישתן משום שהן פחות קלות לניקוי מחומרים אחרים. אלו יעדיפו בדים סינתטיים אשר נוחים יותר לתחזוקה שוטפת ומגלים עמידות רבה יותר.