עיצוב דירת קבלן

עיצוב דירת קבלן

כשאנחנו רוכשים דירה מקבלן, לא פעם עולה השאלה, האם אנחנו נדרשים לעצב אותה. הרי אם אנחנו בונים בית באופן עצמאי או רוכשים דירה יד שנייה, סביר להניח שאנחנו נרצה לעצב אותם כפי שאנחנו רוצים. אנחנו נהיה מוכנים להשקיע בכך לא מעט כסף גם אם זה ידרוש מאיתנו זמן, אנחנו נרצה לעצב את הבית כך שיתאים לצרכים שלנו.

אך כשאנחנו רוכשים דירת קבלן זה שונה, מאחר ולכאורה אנחנו מקבלים בית שכבר עבר תהליך של עיצוב בעזרת מעצב פנים איתו עובד הקבלן. אז כיצד יכול להתבצע, כיצד אנחנו יכולים לעצב דירת קבלן?

יש כמה אפשרויות. הראשונה היא, לחייב את הקבלן לעבוד על הדירה שלנו עם מעצב שאנחנו מביאים, אפשרות אחרת, היא לדרוש אותו לבצע שינויים כמו שאנחנו רוצים על מנת שהדירה תהיה בטעם שלנו, וקיימת אפשרות נוספת והיא לשנות את מבנה הדירה מיד אחרי שאנחנו מקבלים מפתח. זאת כמובן בהכרה שהעניין יגבה מאיתנו עלויות נוספות וכן לא מעט זמן.

מה השיטה הטובה ביותר לפעול? כל אחד יבחר בשיטה הטובה ביותר בעינינו, מה שברור הוא שתהליך העיצוב חייב להתבצע באמצעות אדריכל או מעצב פנים שמתמחים בעיצוב דירות חדשות. זה אומר לעצב דירות מאפס או עיצוב דירות שזה עתה בנייתן הסתיימה. במובן מסוים יש הבדל בין עיצוב כזה לעיצוב רגיל ולו מהסיבה הפשוטה, שבמקרה שלנו, המעצב לא יוכל לעבוד על פי התנאים הכלליים, כלומר הוא יצטרך לקבל את העובדה שיהיו משתנים מסוימים שהוא לא יוכל לשנות והוא יצטרך לעבוד איתם.

עוד נקודה שצריך לשים לב אליה היא, במסגרת תהליך עיצוב דירת קבלן, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו, עד כמה אנחנו רוצים לקחת את המבנה הראשוני של הדירה ולשנות אותו. ייתכן מאוד שזה יכול להפר את כל הרעיון של התכנון בדירה. לכן ייתכן מאוד שאנחנו נעדיף כבר שהשינויים יהיו מינוריים מאוד לפני שאנחנו נתחיל לבצע תהליך שלם וכולל של עיצוב המבנה מחדש. גם אם זה אומר שאנחנו נהנה מעיצוב הרבה יותר מתאים לצרכים שלנו.