חימום ריצפתי מול פתרונות חימום אחרים. מה מנצח בסופו של יום?

חימום ריצפתי מול פתרונות חימום אחרים. מה מנצח בסופו של יום?

יש לא מעט פתרונות חימום בשוק. החל מהדברים הזולים והקטנים כמו מפזר חום ועד לחימום התת רצפתי המוכר היקר והטוב. על מנת להבין פעם אחת ולתמיד מי מתאים למה, הכנו עבורכם רשימה קצרה של הפתרונות הקיימים והנפוצים ולמי הם רלוונטים.

מפזר חום

את המפזר חום בדרך כלל תמצאו או בבסיס צבאי שם החבר'ה במשרד יושבים כשהמפזר חונק להם את החדר גם בעבודה תוכלו למצוא אותו, שם הוא יחמם את הרגליים של אחת העובדות (וכן אין מה לעשות לרוב אלו יהיו נשים שיחממו את הרגליים עם מפזר החום במהלך יום העבודה) או בבית כשיושבים בסלון ורוצים חימום נקודתי. וזה בדיוק העניין מפזר חום הוא מעולה לחימום של כאן עכשיו ברדיוס מאוד מאוד קטן. אם אתם רוצים לחמם את הבית תתקדמו הלאה לפתרון הבא.

מזגן

המזגן המוכר והידוע מחמם את הבית. בד"כ את רוב הבית. אין על זה וויכוח, הבעיה היא שהמזגן גם זולל כמויות אנרגיה אדירות ובנוסף לכך, יוצר תחושת מחנק מעיקה שגורמת לרובנו לכבות אותו אחרי זמן עבודה לא רב. מה שמוביל לכך ששוב פעם קר בבית. המזגן כבר בבית, מותקן ולכן קל פשוט להדליק אותו על חימום ולתת לו לעבוד אבל בטווח הארוך החימום שלו לא באמת כזה אפקטיבי.

חימום ריצפתי

זה ככל הנראה הווינר הגדול. פתרון החימום העדיף ביותר הוא החימום הריצפתי. נכון, מחיר התקנתו יהיה יקר מאוד בטח בהשוואה לגופי החימום האחרים. יחד עם זאת בלונג ראן הוא לחלוטין מחזיר את ההשקעה ואין בכלל כל צל של ספק שמדובר בפתרון החימום העדיף. הוא שקט, לט מורגש, ומפזר את האוויר בצורה נעימה ואחידה בכלל חלל הבית. הוא אינו מייבש את האוויר ובטח לא מפריע מבחינה אסתטית. חימום ריצפתי הינו פתרון חימום ירוק לגמרי שעוזר גם לשמור על איכות הסביבה.

אם אתם בשלבי שיפוץ הבית או בנייה של בית חדש, כדאי לכם להכניס את החימום הריצפתי לתכוניות הבנייה בהקדם.