גיליתם ליקויי בניה בדירה? – הנה מה שניתן לעשות

גיליתם ליקויי בניה בדירה? – הנה מה שניתן לעשות

עם כל הצער שבדבר, לא פעם קורה כי אנשים שקנו במיטב כספם דירה חדשה מקבלן מגלים כי יש בה לא מעט בעיות וליקויים. החשיבה שדירה חדשה מקבלן היא נטולת בעיות או סיכונים – שגויה. עשויים להיות לא מעט ליקויים גם בדירות חדשות ולעיתים אף קורה כי חולפת תקופה עד שהליקויים מתוקנים על ידי החברה הקבלנית. ליקויי בניה יכולים להתרחש בכל דירה ובית, בכל עיר ויישוב, ללא קשר לאופי השכונה או גובה מחיר שתשלמו על הנכס. ליקויים אלו גורמים במרבית המקרים לאכזבה וכעס אצל הרוכשים ולעיתים מדובר בסדק קל או ריצוף שבור אך לעיתים מדובר גם בליקויים חמורים וקשים יותר שאף עשויים לסכן את בטיחות הגרים בדירה.

מה ניתן לעשות במידה ונתגלו ליקויי בניה?

לפני הכל יש לפנות אל החברה הקבלנית – ממנה רכשתם את הנכס. בחוזה שנחתם מול הקבלן אמור להיות סעיף המציין כי כל ליקוי בניה שיתגלה בדירה על ידי הדייר או איש מקצוע שהוזמן מטעמו, חייב להיות מתוקן תוך פרק זמן קצר, על ידי הקבלן וללא עלות נוספת לרוכש. ישנם מקרים בהם הקבלן מגיב בחיוב ואכן שולח את אנשיו לתקן את הבעיה שנתגלתה אך לא תמיד התיקון נעשה כראוי וישנם מקרים בהם הדיירים צריכים לחכות זמן ממושך עד שמגיעים לטפל בליקוי. כמובן שישנם מקרים בהם הקבלן מטפל בבעיה במהרה ואין צורך בויכוחים או כעסים מיותרים. עם זאת, יכול לקרות גם ההפך – הקבלן מתחמק מאחריות, לא מטפל בליקויים, מכחיש וכדומה.

במקרים מסוג זה, מומלץ לפנות אל עורך דין. פנייה לעו"ד ליקוי בניה תספק לכם מענה לכל השאלות החוקיות בתחום זה. עורך הדין אמור להסביר ללקוחותיו מהם הזכויות, לעבור על החוזה ולעמוד על תנאיו. במקרה והייעוץ של עורך הדין יהיה להגיש תביעה – הוא אמור גם ללוות אתכם בתהליך זה.

תביעת ליקויי בניה – על מה ולמה?

האחריות שניתנת על ידי הקבלן הינה זמנית ובמידה והרוכש מתעכב לדרוש תיקון או הקבלן "מושך" את הזמן – האחריות עלולה לפוג. בסיטואציה שכזו, לא יוכל הרוכש לדרוש פיצוי או תיקון של ליקויים כאלה או אחרים. במידה ועורך הדין ימליץ על הגשת תביעה – ככל הנראה הוא מבין כי ישנה עילה לתביעה זו וכי הדרך הנכונה היא לפנות לבית המשפט. במידה והליקויים לא תוקנו או הקבלן מתחמק מלבצע את עבודתו כשורה – ניתן ואף רצוי להגיש תביעה הדורשת פיצוי כספי.

לחצו למידע נוסף בנושא תביעות ליקויי בניה