עיצוב גרפי והקשר לרוחניות

עיצוב גרפי והקשר לרוחניות

הרבה אנשים עושים את הקשר בין לימוד עיצוב גרפי ללימוד פרסום. יש שחושבים שזה בכלל מקצוע אומנותי כי הוא עוסק בגוונים, בצורות וחיבורים ונדרש הרבה רעיונות יצירתיים ומרחביים. ויש שיחשבו שזה בכלל קשור למדע החברה, כיוון שהוא נובע מכל מה שקשור לתפיסה חברתית ויש לו את הכוח להשפיע על כל מיני סוגיות במהלך היום.

התשובה הנכונה היא שכולם צודקים, והכי נכון ומדויק יהיה לומר שעיצוב גרפי הוא חלק מלימודי הרוח. כיוון שהוא בכלל כלי שמבטא פנימיות החוצה, שאמור לשקף החוצה אמירה, רעיונות, מאווים בצורה אסתטית, אטרקטיבית ומוחצנת. על מנת להצליח להוציא החוצה בצורה מרתקת ומעניינת ובעיקר מדויקת, הוא אמור לדעת לבטא כל חוויה פנימית החוצה, לכן עליו גם להבין את כל מאווי האדם, החברה וכו'.

כיצד זה בא לידי ביטוי?                                                                                              

כל תהליך של עיצוב גרפי למעשה מתחיל מהבנה של צרכיהם של הלקוחות אם ניקח לצורך העניין מיתוג של עסק, יהיה לפני הכל חשוב להבין מהם הערכים של העסק, אופי העסק, החוויות שצבר במהלך השנים שהוא קיים, ואילו דברים הוא מעניק ללקוחות. כמו כן, חשוב להבין למי הוא פונה ומה המטרה המדויקת.  

לא הכל זה חזותי                                                                                                 

בלימוד עיצוב גרפי ילמדו התלמידים שלא מדובר רק בכלי חזותי שעושה שימוש בגוונים ובתצורות. שכן כל בחירה של גוון או צורה צריכה להיות מאוד ספציפית ולשדר בצורה שקופה את החוויה או הרעיון שמאחורי כל גוף. כמו בכל תחום, התוכן הוא המהות ולכן חשוב שהכל יבוא לידי ביטוי. והתוכן, שהוא הרעיון והיצירה האמתית, אמור לצאת החוצה ולחדור לכל אחד ואחת.

המטרה הסופית                                                                                                     

ברור שהמטרה הסופית של כל מעצב גרפי היא השיווק של הרעיון החוצה, כדי שכל אדם יחפוץ לעשות שימוש במוצר הזה או בשירות, אך על מנת שנצליח להגיע למטרה זו ראוי שהדרך תהייה על ידי תהליך של שלב אחרי שלב ובסופו של דבר שלב ליבו של הרעיון הקסום שמבצבץ לו אי שם, יצא לאור ויקרין את כל אורו החוצה.