מעקה זכוכית – שילוב מושלם של אסתטיקה ופרקטיות

מעקה זכוכית – שילוב מושלם של אסתטיקה ופרקטיות

זכוכית היא חומר גלם פופולרי למטרות רבות, וגם כשמחפשים מעקות לחדרי מדרגות – בין אם בתוך בתים מרובי מפלסים, בין אם בבתי עסק ובין אם במרחב הציבורי – כדאי לשקול שימוש בחומר זה לנוכח יתרונותיו הרבים.

ביטחון

מעקה זכוכית מספק תחושת ביטחון גבוהה יותר ביחס למעקות עשויים מסורגים. בפרט בטיחותית האופציה של מעקה עשוי זכוכית עבור פעוטות וזאטוטים, שעלולים לנסות להכניס את הראש בין הסורגים ולהיתקע.

אסתטיקה

מבחינה חזותית מעקות זכוכית הם אלמנט מרהיב עין שמשדרג כל חלל ובפרט אם הם מיוצרים באופן מקצועי ומותקנים ללא רבב. הזכוכית נתפשת כחומר גלם מודרני, והיא משתלבת היטב בכל מרחב ויוצרת איתו הרמוניה מוצלחת, כך שהתוצאה היא תמיד אסתטית להפליא. כמו כן היא משרה סביבה אנרגיה של שקיפות, שתמיד יש בה ברכה ובפרט בעידן הנוכחי שמעדיף פתיחות על פני סגירות ואיטום.

בידוד מוצלח

מעקה זכוכית הוא גם מבודד מצוין ביחס לחשמל וחום, ועל כן היא אינה מתחממת (כפי שעלול לקרות לסורגים ממתכת שמרכיבים מעקה) ולא גורמת לסכנת התחשמלות.

ניקוי קל

עוד יתרון חשוב של מעקות שמיוצרים מחומר הגלם השקוף והפופולרי הוא שקל מאוד לנקות זכוכית. אמנם כדי שמעקה הזכוכית יבהיק ויספק אסתטיקה מושלמת יש לנקותו לעתים קרובות יחסית, אולם מאחר שמדובר בפעולה קלה מאוד, זהו יותר יתרון מאשר חיסרון.

על מה חשוב להקפיד כשבוחרים מעקה זכוכית?

דגש חשוב אחד הוא לבחור זכוכית חזקה מאוד, כך שהמעקה יהיה למעשה בלתי שביר (פרט למקרים קיצוניים במיוחד שכמובן אינם בשליטתנו). בהקשר זה כדאי לדעת כי זכוכית מחוסמת היא לא רק חזקה בהרבה ביחס לזכוכית רגילה, אלא שגם כשמופעל עליה כוח יוצא דופן היא לא תישבר לגמרי אלא ייווצר בה סדק נקודתי וניתן יהיה להחליף את המעקה מבלי שייגרם נזק לאיש. כמו כן גם במקרה של שבירה לא ייווצרו רסיסים רבים שמסכנים את כל מי שבסביבה.

דגש חשוב שני הוא ליצור מעקה זכוכית שמשולבים בו חומרים אחרים: מעקה שעשוי רק מזכוכית עלול להיות שקוף מדי ואנשים יתנגשו בו. כשישנם חומרים נוספים או כשהמסגרת מודגשת היטב, אין סכנה שכך יקרה וניתן ליהנות מכל היתרונות של המעקה הפרקטי והיפה.