טיפול וניקיון נכון של השטיח

טיפול וניקיון נכון של השטיח

השטיח שלנו הוא כזה שבאמצעותו ניתן להעניק לבית מראה נעים, מעוצב ומזמין. כיום ישנם שלל סוגי שטיחים שחלקם סינטטיים וחלקם עשויים צמר וחומרים טבעיים, כאשר שטחים בעבודת יד שנארגים בצורה אישית – נחשבים יקרים יותר, בעוד ששטיחים הנארגים על ידי מכונות תעשייה הם כאלה שהמחירים שלהם זולים יותר.

כאשר יש לכם שטיח איכותי בסלון, בחדר השינה ובכל מקום – אתם בוודאי רוצים לשמור על השטיח כך שהוא יאריך שנים ויראה תמיד נקי נעים.

אבל כיצד אפשר לטפל נכון בשטיח? כמה עצות לניקיון מהמומחים של חברת 'סהרה שטיחים' בהמשך:

ניקיון שנתי של השטיח – הקפידו לנקות את השטיח על בסיס שנתי בעיקר בזמן חילופי עונות כמו למשל תקופת הקיץ אשר בה אפשר להסיר את השטיח מרצפות. בחרו בחברת ניקיון טובה לניקוי שטיחים שתוכל לנקות את השטיח ביסודיות ובצורה בטוחה. חשוב לנקות את השטיח בצורה מקצועית כך שתוכלו למנוע הרס של השטיח כמו גם עש שמגיע לשטיחים לא נקיים.

שאיבת השטיח – דאגו לשאוב את השטיח על בסיס שבועי תוך שימוש בשואב אבק איכותי וכזה שמתאימים לשאיבת שטיחים. השתמשו בחומרי ניקוי ייעודיים כמו קצף לניקוי שטחים תוך ניקוי כללי ונקודתי של שטחים בשטיח.

הפכו מידי פעם את השטיח ושאבו אותו והקפידו בעת רחיצת המרצפות עם מים לגלגל את השטיח כך שלא יירטב.

כאשר אתם שואבים את השטיח חשוב להימנע משאיבה עם מברשת מתגלגלת שמזיקה לשטיח ויש להשתמש בפיה שטוחה המתאימה לשטיחים.

הסרת כתמים – כאשר יש לכם כתם בשטיח כמו למשל כתם מיין אדום, נסו להסיר את הכתם באופן נקודתי באמצעות יין לבן או סודה לשתייה. ההתססה של הנוזלים תסייע לכם על ידי שפשוף המקום להפטר מהכתם באופן מידי.

טיפול בסופיות השטיח – טפלו בצורה נכונה בסופיות השטיח הלוא הם ה"פרנזים" והם שערות הנמצאות בקצותיו. סרקו בעדינו את השערות בזמן הניקוי והקפידו לא לשאוב אותן בעוצמה עם שואב האבק כשי שלא יפרמו.

מניעת שיער בעלי חיים – אם יש לכם כלב או חתול בבית, חשוב לבחור שטיח העשוי צמר הנארג בצפיפות גבוהה. שטיח טוב וצפוף הוא כזה שיהדוף ממנו את שיערותיה של חיית המחמד שלכם ויקנה מראה נקי יותר בבית.

בנוסף אם יש לכם כלב חדש בבית או גור קטן, הרימו או גלגלו את השטיח למקום שהוא אינו יכול להגיע איליו על מנת למנוע לעיסה של השטיח על ידי הכלב.

שימוש בחומרים ייעודיים – כאשר אתם רוכשים את חומרי הניקוי שימו לב כי אתם מתאימים את חומר הניקוי לסוג השטיח שלכם. כיום ישנם שלל שטיחים עשויי עור, צמר, פרווה סינטטית ועוד ולכן חשוב לבצע התאמה של השטיח לסוג החומר ממנו הוא עשוי.

מניעת דהייה – מנעו את דהיית השטיח על ידי אחסון נכון שלו במקום יבש ומוצל והימנעו מלהותיר את השטיח שעות מרובות בשמש. קרני השמש הצורבות יגרמו לדהייה של השטיח ולכן לא מומלץ להותיר את השטיח בחוץ זמן רב.

מניעת שחיקה – כאשר השטיח נמצא זמן רב במיקום אחד או בכיוון אחד, הקצוות של השטיח נוטות להיפרם או להינזק. לשם כך חשוב לסובב את השטיח מידי פעם כדי למנוע שחיקה. בנוסף מומלץ לא למשוך בטעות את קצוות השטיח באמצעות ריהוט כך שהוא לא יתעוות.

אז אם אתם רוצים לשמור על השטיח, ליהנות משטיח חדש או לקבל עצות ניקוי ותחזוקה – זה הזמן לפנות לסהרה שטיחים לקבלת שירותים שונים ואיכותיים.